„Język” a utrata spodziewanych zysków

Marek Piotrowski

autor jest prawnikiem,
doradcą podatkowym





Warunkiem sankcjonującym zaliczenie poniesionych na naukę języka obcego wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów jest związek pomiędzy takim wydatkiem a osiąganym lub racjonalnie spodziewanym przychodem




Obserwowany powszechnie wzrost odwiedzających Polskę gości zagranicznych, a także otwarcie polskich firm na europejskie rynki wymaga od osób prowadzących działalność gospodarczą w kraju coraz większej znajomości języków obcych. Taka konieczność rysuje się zwłaszcza na rynku usług hotelarskich i turystycznych, gdzie świadczenie usług dla obcojęzycznych klientów ma charakter powszechny.

Efektem powyższej sytuacji jest nie tylko podejmowanie nauki języków obcych przez prowadzących działalność w branży turystycznej, ale też kierowanie pracowników na kursy szkolące lub doskonalące ich znajomość. W konsekwencji prowadzi to do ponoszenia na ten cel znacznych nakładów.




Na gruncie obowiązujących regulacji prawa podatkowego rysuje się nierzadko wątpliwość, czy wydatki ponoszone przez przedsiębiorcę na szkolenie w zakresie znajomości języków obcych mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, a tym samym, czy mogą wpływać na wysokość podatku dochodowego.


Omawiając przedstawione zagadnienie, należy odnieść się do właściwych regulacji ustaw o podatkach dochodowych ustalających zasady zaliczania ponoszonych nakładów do kosztów uzyskania przychodów. Otóż stosownie do treści art. 21 ust [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marek Piotrowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *