Sala niemal idealna

Czy istnieje jeden, absolutnie słuszny przepis na dobrze zaprojektowaną i urządzoną salę konferencyjną? Każdy architekt i każdy menedżer hotelu bez zastanowienia odpowie: nie. Wszystko zależy od wielkości obiektu, jego przeznaczenia, a co za tym idzie i pieniędzy, jakie inwestor chce włożyć w salę czy też zespół sal tworzących tzw. pion wielofunkcyjny w hotelu

ht_2008_08-32.jpg

Kaja Siwek,
spółka Inside,
dystrybutor i instalator okładzin ściennych i sufitowych

Jednym z podstawowych aspektów projektowania wnętrz sal konferencyjnych jest akustyka. Dobrze dobrane parametry materiałów wykończeniowych pomagają stworzyć właściwe warunki odbioru dźwięku w pomieszczeniu - tak istotne właśnie we wnętrzach sal konferencyjnych, gdzie jakość dźwięku odgrywa bardzo dużą rolę.

Oprócz samego materiału wykończenia wnętrz bardzo ważne jest, by konstrukcja nośna paneli ściennych była stabilna i nie wpadała w drgania - źle wykonana może bardzo zaszkodzić akustyce wnętrza. Dobór materiałów o nieodpowiednich parametrach lub materiałów od niesolidnych producentów skutkować może poważnymi konsekwencjami w przyszłości. Naprawianie błędów po zakończeniu prac wykończeniowych jest prawie niemożliwe a przy tym bardzo kosztowne.

Materiały wykończeniowe, w tym używane do wystroju zespołów wielofunkcyjnych w hotelach, powinny przede wszystkim mieć atest PZH, atesty ognioodporności oraz raporty akustyczne. W zależności od tego, na ile osób przewidziana jest sala konferencyjna, wymagania odnośnie stopnia ognioodporności materiałów będą inne. Poza walorami akustycznymi czy odpornością na ogień należy zwrócić uwagę na trwałość materiałów, ich sposób konserwacji i na to, czy są przyjazne dla środowiska.

Wszystkie normy przewidziane m.in.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andrzej Altmark

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *