Kosmetyki na dobry zabieg

Agata Kocjan
biolog-kosmetolog
Amariss Spa & Wellness consulting

Dynamicznie rozwijająca się od kilku lat w Polsce branża SPA & Wellness zazwyczaj wydaje się czymś zupełnie nowym. Tymczasem często zapomina się jednak, że SPA, a więc "zdrowie poprzez wodę" nie jest dla nas zupełnie obcą filozofią, z którą musimy się oswajać, i która dostępna jest tylko dla wybranych. Czymże bowiem innym, jak nie pobytem w SPA były znane wszystkim z XIX i początku XX wieku wyjazdy do wód w celu zażywania kąpieli wodnych, solankowych i mineralnych?

ht_2008_08-31.jpg


Przez wiele lat lecznicze właściwości wody nie straciły na znaczeniu, jednak wraz z rozwojem kosmetologii, biotechnologii i medycyny naturalnej zostały opracowane takie receptury kosmetyków i protokoły zabiegów, by osoby korzystające ze SPA mogły odnieść rzeczywiste i zadowalające efekty poprawy kondycji fizycznej. W ostatnich latach, kiedy tempo życia uległo zdecydowanemu przyśpieszeniu, kiedy stres wkradł się w każdą dziedzinę życia współczesnego człowieka, ludzki organizm zaczął odczuwać potrzebę regeneracji, utrzymania prawidłowej równowagi fizycznej i dążenia do zachowania harmonii ciała i ducha.

Potrzeba ta objawia się tym, że coraz bardziej potrzebny jest relaks, odprężenie, wyciszenie, czas tylko dla siebie. Stanowi też impuls do tworzenia ośrodków SPA na całym świecie, których podstawowym celem jest dbanie o prawidłową regenerację ciała oraz wyszukiwanie jak najlepszych technik oraz rozwiązań umożliwiających szybki i skuteczny powrót sił witalnych. Ludzie żyjący w wielkich aglomeracjach, którzy najbardziej narażeni są na smog elektromagnetyczny i stres cywilizacyjny, coraz mocniej poszukują kontaktu z naturą - jej zapachami i smakami.

Dlatego tak chętnie oddają się w ręce profesjonalnego masażysty, aby na chwilę s [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *