Zapach tworzy wizerunek SPA

Autor: Agnieszka Galica
Pytanie, co zrobić, by ośrodek SPA kojarzył się z oazą piękna, spokoju miejscem, gdzie można odnaleźć harmonię ciała i duszy, zadaje sobie wielu właścicieli, menedżerów, osób zarządzających centrami urody i wypoczynku Na tworzenie wizerunku ośrodka SPA składa się kilka podstawowych elementów: innowacyjność, oryginalność, personel (wykształcenie, kultura osobista), jakość kosmetyków, na bazie których wykonywane są zabiegi, a co za tym idzie również techniki ich wykonania oraz odczucia estetyczne klienta (czystość, aranżacje wnętrz itp.).
W przypadku pomieszczeń, gabinetów zabiegowych, poczekalni, holi to przy doborze zapachów należy stosować się do kilku podstawowych zasad:
  • Nie wybieramy kompozycji zapachowych pod siebie, gdyż bardzo często bywa tak, że to co się nam nie podoba, może mieć wielu zwolenników.
  • Nie mieszamy wielu zapachów ze sobą, bo może to powodować zawroty głowy, nudności, migrenowe bóle głowy.
  • Nie przesadzamy z ilością zapachu w pomieszczeniu.
  • Nie używamy zapachów mało znanych, raczej staramy się bazować na zapachach, które otaczają nas na co dzień.
Tak samo ważny jest zapach, z którym będziemy kojarzyć ośrodek czy zabieg. Powinien on współdecydować o jego oryginalności i pomysłowości. Zmysł powonienia jest najbardziej czułym zmysłem, który najszybciej przenosi do mózgu bodźce zewnętrzne. Pozwala nam on na rozpoznanie otoczenia, w którym przebywamy. Zasady komponowania Biorąc pod uwagę tak ważną rolę, jaką przyroda wyznaczyła zapachom w życiu każdego organizmu, można łatwiej zrozumieć, dlaczego oddziaływanie zapachami może mieć tak silny wpływ na człowieka. Każdego dnia odczuwamy tysiące różnych zapachów, nie zastanawiając się, skąd pochodzą, wywołują one jednak u każdego z nas różne odczucia, raz są one przyjemne, a innym razem odpychające. Stan psychiczny i fizyczny człowieka uzależniony od zapachów znany jest już od najdawniejszych czasów, dlatego też odpowiednio dobrana kompozycja zapachowa, która wypełnia pomieszczenia ośrodków wellness i SPA jest bardzo ważna. Udowodnić to można w bardzo prosty sposób. Miejsca, w których roztaczają się piękne wonności i dotyczy to nie tylko gabinetów zabiegowych, ale i restauracji, sklepów odzieżowych itp., kojarzą się nam przyjemnie i chętnie tam powracamy, zaś tam, gdzie zapach działa na nas drażniąco rzadko bywamy. Nie lada zadaniem jest dobór takiej nuty zapachowej, aby odpowiadała każdemu klientowi. Można powiedzieć, iż jest to wręcz niemożliwe, a jednak warto spróbować, bo efekty mogą przynieść obopólne korzyści. Szeroka gama kosmetyków na naszym runku pozwala nam wybierać to, co się nam podoba. Najlepiej w asortymencie gabinetów mieć przynajmniej dwie marki kosmetyczne o różnej kompozycji zapachowej, a jeżel [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *