Marka PURO się zmienia

Rozmowa z Rune Askevoldem, współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Puro Hotels oraz Markiem Karysiem, dyrektorem generalnym Puro Hotel Kraków. Uruchomiony w sierpniu Puro Hotel w Krakowie to drugi hotel tej sieci. Czym różni się od tego we Wrocławiu? Rune Askevold: Przede wszystkim rynkiem, na którym funkcjonuje. Wrocław jest rynkiem biznesowym, a Kraków raczej turystycznym. Turyści zazwyczaj korzystają z dłuższych pobytów, dlatego mamy tu również pokoje o podwyższonym standardzie, w tym również apartament. Poza tym oprócz samoobsługowych stanowisk, przy których można się zameldować samodzielnie, wprowadziliśmy też klasyczną recepcję. Ponieważ mamy tu więcej turystycznych grup zorganizowanych, potrzebowaliśmy też bardziej tradycyjnych procedur, bo same „kioski”, idealne dla indywidualnych gości biznesowych, przy dużych grupach mogłyby nie wystarczać. Samo lobby jest też w związku z tym większe, połączone ze strefą Puro Lounge – przestrzenią pomyślaną jako miejsce, w którym można usiąść przy kawie, poznać innych gości, poczytać czy obejrzeć wspólnie telewizję. W Krakowie rozwinęliśmy też bardziej część gastronomiczną, która we wrocławskim hotelu jest raczej uzupełnieniem podstawowej funkcji Bed&Breakfast. Tutaj stanowi samodzielną część nazwaną Dystrykt One, która służyć ma w równym stopniu gościom hotelu, jak i osobom z zewnątrz, chcącym zjeść obiad, spotkać się w interesach, ze znajomymi, czy popracować na laptopie. Oferujemy w niej wyrabiane na miejscu makarony, tarty, wypiekane u nas pieczywo i różne lekkie posiłki w bardzo przystępnych cenach. Tym samym chcemy również zachęcić klientów spoza hotelu do korzystania z naszych usług i poczucia atmosfery Puro. W kolejnych projektach chcemy jeszcze mocniej wyodrębnić część restauracyjną z hotelu i otworzyć ją na gości z zewnątrz. Np. w Poznaniu, gdzie planujemy otworzyć hotel w lecie przyszłego roku, wchodząc z lobby do restauracji, można będzie odnieść wrażenie, że trafia się do zupełnie innego miejsca. To znaczy, że zmieniła się sama koncepcja marki Puro Hotels? Bo przy otwarciu pierwszego hotelu we Wrocławiu podkreślaliście właśnie, że chcecie tworzyć obiekty nastawione przede wszystkim na noclegi z ograniczonymi usługami dodatkowymi. Można powiedzieć, że nasz koncept cały czas ewoluuje, ponieważ mamy większe doświadczenie i staramy się tworzyć produkty przystosowane do potrzeb konkretnych rynków. To wynika z naszej elastyczności, która jest elementem marki Puro. Jeszcze bardziej będzie widać tę ewolucję właśnie w Poznaniu, gdzie część gastronomiczną traktować będziemy jako oddzielny biznes, który ma służyć również ludziom z sąsiedztwa. Chcemy zaoferować wyjątkowe doznania kulinarne, a jednocześnie chcemy być blisko lokalnej społeczności, tworząc restauracje popularne wśród ludzi mieszkających w najbliższej okolicy, gdzie można przyjść przy różnych okazjach i o różnych porach. Chcemy, aby marka Puro była postrzegana nie tylko jako hotel, ale jako pewna kompletna całość. I taki koncept chcemy rozwijać w kolejnych obiektach. Częścią tego konceptu jest też współpraca z lokalnymi artystami, designerami, projektantami mebli, którzy pomagaliby nam robić interesujące rzeczy w hotelu. Np. w Krakowie chcieliśmy jakoś uatrakcyjnić część zewnętrzną hotelu, gdy były to jeszcze gołe ściany. Nie chcieliśmy wywieszać na nich wielkiego banera reklamowego, jak to się często robi. Dlatego znaleźliśmy młodych artystów, którzy potrafili zrobić na tych murach coś oryginalnego, wzbogacającego wizualnie okolicę i interesującego dla naszych sąsiadów. Chcemy organizować małe koncerty, wystawy, prezentować różne wydarzenia artystyczne. Chcemy, aby nasi goście, którzy przyjeżdżają w interesach, żyją w pośpiechu, mieli tutaj możliwość odetchnięcia i przekonanie, że zawsze dzieje się tu coś ciekawego. To dlatego zmieniacie logo sieci i jej identyfikację wizualną? Do tej pory skupialiśmy się na rozwoju samego produktu hotelowego i mamy już dwa wspaniałe hotele, ale nie mieliśmy czasu skupić się na budowie samego brandu. A że stajemy się siecią, musimy budować jej silny wizerunek i rozpoznawalność. Chcemy, żeby hotele Puro były postrzegane jako miejsca nowych doznań i inspiracji, tak dla gości hotelowych, jak i dla lokalnych społeczności. Ta zmiana tożsamości wizualnej niesie ze sobą informacje o ewolucji naszych działań i proponowanych usług. Chociaż w każdym hotelu będziemy wprowadzali nowe pomysły i współpracowali z różnymi projektantami, aby poszczególne elementy wystroju oddawały charakter okolicy, w której działa hotel, bo chcemy żeby każdy hotel miał swój indywidualny charakter, to jednocześnie naszym celem jest, aby goście korzystający z różnych obiektów naszej sieci od razu po wejściu czuli, że są w hotelu marki Puro. A to dzięki jej rozpoznawalnym elementom, jak nowoczesny design, technologia, wyjątkowa atmosfera. Chodzi o jeden sposób myślenia o hotelu, żeby gość od razu rozpoznawał markę Puro i żeby, gdy wróci do domu, pomyślał: byłem w Krakowie (w Poznaniu, Gdańsku), miałem ważne spotkanie, załatwiłem biznes czy zwiedziłem miasto, wyjazd był udany, ale najbardziej zapamiętałem swój pobyt w Puro, NOWOCZESNE HOTELE W HISTORYCZNYCH CENTRACH MIAST Lokalizacje hoteli też mają być wyróżnikiem Puro? [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *