Sponsoring jako forma reklamy, cz.1

Autor: Zoja Choromańska, Beata Poźniak
W czasach rosnącej konkurencji hotelarze muszą korzystać z różnych form promocji swojego biznesu. Do najbardziej interesujących form reklamy, które mogą poprawić obroty w firmie, a przy okazji pomóc osiągnąć oszczędności podatkowe, należy sponsoring. Umowy sponsoringu odgrywają coraz większą rolę w promocji biznesu, również ze względu na sposób rozliczeń podatkowych. Pojęcie sponsoringu nie zostało zdefiniowane przez żadną ustawę podatkową, co nie oznacza, że nie pojawia się w innych aktach prawnych. W praktyce definicje sponsoringu są bardzo do siebie zbliżone i co do zasady kojarzone są z marketingiem. Czym jest sponsoring Sponsoring jest najczęściej rozumiany jako zobowiązanie sponsora do określonego świadczenia na rzecz sponsorowanego w zamian za usługę reklamy. Promocja sponsora może być wyrażona w szerokim ujęciu, np. poprzez eksponowanie jego logo lub produktów, promowanie go i oferowanych przez niego usług czy też produktów, umożliwienie sponsorowi prowadzenia określonych działań w ramach sponsorowanej imprezy, informowanie o jego działalności. W efekcie akcje sponsoringowe mają na celu kształtowanie pozytywnego obrazu firmy w szerokich kręgach potencjalnych klientów. Reklamowanie nazwy sponsora ma wpływać na zwiększenie jego popularności i renomy, a co za tym idzie również przychodów z jego działalności. Z podatkowego punktu widzenia umowa sponsoringu traktowana jest jako zakup przez sponsora usługi reklamowej od sponsorowanego. Wynagrodzenie za reklamę może przybrać formę pieniężną, rzeczową lub usługową. Decydując się na wsparcie finansowe danego podmiotu trzeba zachować szczególną ostrożność, nie w każdej bowiem – z pozoru oczywistej – sytuacji mamy do czynienia ze sponsoringiem w sensie podatkowym. Samej pomocy finansowej na rzecz sponsorowanego nie można jeszcze utożsamiać ze sponsoringiem i czerpać z tego powodu oszczędności podatkowych. Oczywiście, z biznesowego punku widzenia opłacalne może okazać się „zasponsorowanie” np. c [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *