Hotel powinien zarabiać

Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych,
członkiem zarządu ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej


Rachunkowość zarządcza, to proces identyfikacji, pomiaru, analizy, przygotowywania i prezentowania informacji wykorzystywanych przez zarządzających do planowania inwestycji i działalności, oceny i kontroli działalności hotelu lub innej firmy


Wiele osób pyta mnie bezpośrednio lub za pośrednictwem redakcji "HOTELARZA" o kolejne materiały z cyklu o rachunkowości zarządczej. Będą. Najpóźniej od stycznia 2009. I będą regularnie. Jednocześnie chcę przeprosić Wszystkich, którym nie zdołałam odpowiedzieć na maile. Charakter moich obecnych zajęć i wyzwania, które przede mną pojawiają się wymuszają na mnie największy wysiłek, na którym i muszę, i chcę się skoncentrować. Wszakże nie zostawiam Czytelników "Hotelarza" z niczym.

Od chwili, gdy pierwszy raz miałam możliwość opublikować materiał w miesięczniku minęły już cztery lata. To niby niezbyt duży przedział czasowy, ale jednak cała epoka dla rynku noclegowego w Polsce. W tym czasie powstało kilkaset nowych obiektów, a kolejne przygotowują się do wejścia na rynek. Im wszystkim, opisując podstawowe wskaźniki ekonomiczne obiektów noclegowych, polecam ten materiał.

Wykorzystanie pokoi

Frekwencja (z ang. occupancy rate) służy do badania stopnia wykorzystania zdolności eksploatacyjnej hotelu. Liczona jest jako iloraz liczby sprzedanych pokojonocy i zdolności eksploatacyjnej hotelu. Zdolność eksploatacyjną określa się z kolei jako iloczyn liczby pokoi w eksploatacji i dni w badanym okresie.

Frekwencję należy analizować:

  •  codziennie: zarówno w danym dniu, jak i narastająco, czyli np. od po
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *