Warto zainwestować w przyszłość

Jan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo - rekreacyjnego


W kilku kolejnych wydaniach "HOTELARZA" z tego roku przedstawiliśmy możliwości pozyskania funduszy unijnych na działalność turystyczną i noclegową. Wprawdzie nie jest to proste, ale nie jest również tak skomplikowane i nierealne, jak się wielu inwestorom wydaje. Warto rozważyć skorzystanie z tej ścieżki pozyskiwania środków inwestycyjnych, ponieważ dzięki niej można wykreować nowy i konkurencyjny produkt turystyczny
Celem niniejszego artykułu jest dokonanie podsumowania cyklu sześciu artykułów przedstawiających możliwości dofinansowania działalności turystycznej ze środków Unii Europejskiej w poszczególnych regionach Polski. Potencjalne dotacje będą udzielane w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych tworzonych wyłącznie dla poszczególnych województw. Z tego względu wskażemy raz jeszcze podstawowe wartości przyznawanych dotacji, wartości procentowe w ramach całości realizowanego przedsięwzięcia oraz terminy poszczególnych naborów konkursu.

Należy także pamiętać, że nasze teksty kierujemy do hotelarzy pochodzących z tzw. sektora prywatnego, którego ocena podlega innym zasadom niż podmiotów reprezentujących podmioty finansów publicznych. Interesujący jest fakt, że do wnioskowania w niektórych województwach dopuszczono również duże przedsiębiorstwa, co generalnie stanowi wyjątek od zasady wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Poniżej przedstawimy kilka wskazówek pozwalających na przygotowanie projektu mającego zwiększone szanse na uzyskanie dofinansowania.


Najważniejszy jest produkt turystyczny

Aby poważnie rozważać swoje szanse na uzyskanie dofinansowania, musimy pamiętać o tym, że nasz projekt powinien być przede wszystkim wyjątkowy. Jeżeli nawet będzie w rzeczywistości polegał na stworzeniu bazy noclegowej, musimy postarać się udowodnić, że wprowadzamy jedy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jan Kordasiewicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *