Na luksusowe hotele musimy jeszcze poczekać

- mówi Thomas Schoen, dyrektor generalny Starwood Hotels & Resorts w Polsce

ht_2008_12-1.jpg


Na rynkach finansowych zapanował chaos spowodowany kryzysem finansowym na amerykańskiej giełdzie. Kryzys pociągnął za sobą m.in. osłabienie ruchu turystycznego. Jak ta sytuacja wpłynie na weryfikację planów inwestycyjnych sieci Starwood w Polsce?


Inwestowanie w hotele to działalność długoterminowa. Nie można liczyć w niej na szybkie zyski ani także wyczekiwać spektakularnych strat w momencie załamania rynku. Na razie trudno przewidzieć, jak zareaguje rynek turystyczny na kryzys, jak długo sytuacja ekonomiczna, z jaką mamy obecnie do czynienia, się utrzyma. Tak naprawdę nie wiadomo nic, więc trudno wyrokować, w jaki sposób kryzys na światowych giełdach odbije się na sytuacji hoteli Starwood w Polsce. Należy jednak pamiętać, że każdy kryzys kiedyś się kończy i niesie szansę na poprawę sytuacji. Dlatego należy się już teraz przygotowywać na poprawę koniunktury, aby wtedy uzyskać jak największe korzyści. Jestem pewny, że dobra reputacja naszych hoteli pomoże nam przetrwać niespokojne czasy.


A co w związku z tym z inwestycjami w Polsce? Czy sieć Starwood zamierza inwestować pieniądze w nową bazę noclegową?


Inwestycje musimy podzielić na dwa rodzaje. Pierwsze z nich dotyczą inwestowania środków finansowych w istniejące już na terenie Polski obiekty, a drugie - budowy nowych obiektów. Na pierwszy cel zostały przeznaczone cztery miliony euro, które do końca 2009 roku zostaną zainwestowane w ulepszanie istniejących już hoteli. Inwestycje mają za zadanie podnieść jakość obiektów pozostających w ofercie sieci Starwood. W lutym oddamy do użytku naszych gości odnowiony Club Floor w Warszawie. W hotelu Sheraton w Warszawie właśnie otworzyliśmy przestrzeń pozwalającą gościom na pracę, kontakt z rodziną i przyjaciółmi, czyli Link@Sheraton, miejsce, w którym goście mogą swobodnie korzystać z komputerów z dostępem do internetu. W Krakowie podobne miejsce do końca tego roku. Wprowadzamy także piętro klubowe z pokojami o podwyższonym standardzie. Dodatkowo w połowie 2009 roku ot [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *