Pamiętajmy o gastronomii

Marta Kuniszyk
Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych,
członkiem zarządu ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej
Kontynuując materiał z poprzedniego numeru HOTELARZA przedstawiający najważniejsze dla działalności hotelu wskaźniki ekonomiczne, obecnie prezentujemy podstawowe zasady pozwalające ocenić efektywność działalności gastronomicznej

 

W działalności gastronomicznej hotelu warto liczyć stopień wykorzystania gastronomicznej zdolności eksploatacyjnej, czyli również frekwencję. Wielkość tę oblicza się jako iloraz liczby obsłużonych konsumentów w danym okresie i liczby miejsc konsumpcyjnych.

 
RevPAR to kluczowy wskaźnik dla techniki yield management stosowanej w działalności noclegowej. Yield management nie ogranicza się jednak tylko do u
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.