Sieć w hotelu

Autor: Jakub Wajdzik
Coraz większe potrzeby klientów sprawiają, że w XXI wieku hotele muszą częściej stawiać na nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne. Kilkanaście lat temu luksusem był telefon w każdym pokoju. Jeszcze kilka lat temu dostęp do internetu miała jedynie recepcja. Dzisiaj wszystko diametralnie się zmieniło

ht_2008_12-18.jpg


Baza telekomunikacyjna w hotelu służy przede wszystkim do łączności zewnętrznej i wewnętrznej oraz oferuje gościom dodatkowe usługi. Od czego jednak zależy dobór odpowiedniego sprzętu? - Urządzenia do stosowania w obiekcie zależą w praktyce od wielkości obiektu. Inne będą wymagania w większym obiekcie, a inne mogą wynikać choćby z kategorii obiektu - mówi Jacek Kraszewski, konsultant informatyczny zajmujący się hotelarstwem. Podstawowym wymogiem jest oczywiście telefon oraz dostęp do internetu. Reszta to indywidualne potrzeby konkretnego budynku.


Skontrolować biznesmena

Podstawowym urządzeniem jest oczywiście centrala telefoniczna. Przed zakupem warto sprawdzić, czy możliwości sprzętu obiekt będzie w pełni wykorzystywać oraz czy będzie kompatybilny z programem hotelowym obsługującym gości. Dobrze zintegrowana sieć wewnętrzna to jeden z filarów usług w hotelach przeznaczonych dla biznesmenów. Jednak przy rozliczaniu gości może wystąpić problem z taryfikacją. - Problem dotyczy korzystania z linii telefonicznych, np. w TP SA, kiedy kierując rozmowy przez innych operatorów telekomunikacyjnych, nie dostaje się sygnałem zwrotnym ich prawdziwych cen. Koszt podawany jest tylko przy ruchu np. międzystrefowym realizowanym przez TP SA. W innym przypadku otrzymujemy jedną jednostkę. Wyśmienicie fałszuje nam to koszty finansowego obciążania gości hotelowych. Częściowym rozwiązaniem jest oprogramowanie naliczające wartości czasu i kierunku rozmowy. Wymaga ono jednak stałej obsługi i monitoringu taryf dostępnych operatorów w celu aktualizacji wewnętrznych cenników. Problem ten nie występuje przy ruchu telefonicznym segmentu biurowego, ponieważ kosztów nie rozlicza się na bieżąco. Tu wystarczy monitoring ruchu w cyklu np. miesięcznym - tłumaczy Jacek Kraszewski.


Wewnątrz obiektu

Aby zapewnić gościom szybką i fachową obsługę, potrzebny jest dobry kontakt między poszczególnymi działami hotelu i jego pracownikami. Dotyczy to przede wszystkim pracowników ochrony oraz służby pięter. Jednak stosowane urządzenia różnią się ze względu na ich wielkość i profil. W małych obiektach wystarczą najprostsze rozwiązania, jak telefon radiowy dla personelu sprzątającego z własnym numerem wewnętrznym (ze względu na niską cenę). - Czasami zastępczo stosowane są po prostu radiotelefony.

Tu jednak p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *