TOŻSA MOŚĆ MAR KI, cz. 3 – Strategia marki hotelowej

Autor: Katarzyna Królak
Sukces obiektu hotelowego, a więc jego opłacalność, zależy od wielu czynników, w tym od tego, jak dobrze poznamy rynek i trendy na nim panujące, jak wnikliwie przeanalizujemy konkurencję, a także jak wyróżnimy się na jej tle z własną marką i jej ofertą. Dlatego decyzje związane z wszelkimi aspektami budowania marki powinno się podejmować jak najwcześniej – już na etapie planowania inwestycji. Inwestycja hotelowa nie istnieje w oderwaniu od rynku, dlatego przed podjęciem decyzji o niej istotna jest analiza aktualnej sytuacji ekonomicznej w skali ogólnokrajowej, regionu i miasta, w którym będzie działał hotel, a także uwzględnienie możliwych scenariuszy wynikających z koniunktury gospodarczej pod kątem zarówno szans jak i ryzyk.   Rynek i konkurencja Określenie potencjału rynkowego inwestycji i jej lokalizacji wiąże się też z wnikliwą analizą rynku turystycznego (atrakcyjność turystyczna regionu, miasta, okolicy; liczba, struktura i cele osób przyjeżdżających) oraz hotelowego (aktualna i prognozowana podaż usług hotelowych i popytu na nie, ze szczególnym uwzględnieniem wyników obiektów najbardziej zbliżonych dla naszego projektu). Należy też przeanalizować takie czynniki, jak sezonowości sprzedaży, segmentacja gości i ich źródła, a także główne kanały i formy rezerwacji. Ostateczną koncepcję inwestycji kształtuje w bardzo dużym stopniu jej otoczenie konkurencyjne. Jego wnikliwe zbadanie pozwoli efektywniej określić potencjał projektu na tle innych inwestycji.   Ocenie powinny zostać poddane takie elementy, jak: • lokalizacja i struktura konkurencji – obiekty sieciowe i niesieciowe, wielkość, jakie marki, w jakich segmentach • zakres i jakość oferty • ceny we wszystkich obszarach świadczonych usług – noclegowych, gastronomicznych i dodatkowych • ekspozycja i elementy wyróżniające marek konkurencyjnych • strategie i działania marketingowe • kanały rezerwacji • postrzeganie na rynku (opinie gości hotelowych).   Dzięki przeanalizowaniu tych kwestii będziemy mogli właściwie zdefiniować kluczowe aspekty determinujące zakres naszej inwestycji oraz przyszłe prz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *