ABC LEASINGU – Negocjowanie umów leasingowych, cz. 1

Jak negocjować warunki umowy leasingowej? Co można negocjować? Jakie techniki zastosować, by negocjacje z firmą były skuteczne? Czy podejmowanie prób negocjowania umowy leasingowej ma w ogóle sens, a nasze uwagi zostaną rozpatrzone przez firmę leasingową?


Najkrótsza odpowiedź brzmi: tak, trzeba, warto i można negocjować umowy leasingowe w swoim dobrze pojętym interesie, bo na straży interesów leasingobiorcy nie stoi żadna organizacja. Dlatego niejednokrotnie narażony jest on na wysokie koszty obsługi prawnej w związku z realizacją umowy. Tymczasem to co zostanie wynegocjowane, da mu mocne podstawy do ochrony swoich interesów w przyszłości. Co można negocjować? Wszystko. PRZYGOTOWANIA – po śpi ech jest wrogi em Zawarcie umowy z leasingodawcą, z którym się akurat rozmawia, to nie przymus, a tak często zachowują się leasingobiorcy. Jak wynika z obserwacji pracowników firm leasingowych, to podniecenie i nieskrywana potrzeba powodują, że ok. 80 proc. klientów w ogóle nie czyta umowy, którą podpisuje, a tylko 5 proc. czyta ją uważnie i ze zrozumieniem. To największy grzech, jaki można popełnić. Taka postawa przeszkodzi w racjonalnym przeanalizowaniu sytuacji oraz znacznie osłabia własną siłę negocjacyjną. W ciągu paru minut, bez większego zastanowienia, podejmuje się decyzję obciążającą finanse firmy na kilka lat. Pośpiech jest wrogiem leasingobiorcy, bo tylko dokładne i spokojne przeanalizowanie ofert i umów pozwoli przedsiębiorcy nie wpaść w pułapki, które zastawia na niego jego własna niewiedza. Odpowiednia ilość czasu, jaki zaplanujemy na przemyślenie i podpisanie umowy, to podstawowy atut leasingobiorcy. Jeżeli nie wykorzystamy tego atutu na swoją korzyść, stanie się on atutem przedstawiciela firmy, który będzie negocjować z „osobą, która musi”. Przygotujmy się do rozmowy. Powinniśmy zastanowić się dokładnie, ile i co zamierzamy brać w leasing, jaki jest nasz potencjał jako klienta dla partnera negocjacji, dla jego kondycji finansowej, a także jaka panuje ogólna koniunktura na rynku. Zapiszmy kwestie, które nas interesują z punktu widzenia naszych celów i rzeczy ważne dla naszej organizacji. Nie ma niewłaściwych pytań. Pytajmy więc o parametry oferty, zasady obsługi leasingu, potrzeby firmy leasingowej. Oczywiście nie należy też bezkrytycznie ufać temu, co mówią sprzedawcy usług leasingowych. Oni muszą dbać o swój wynik, więc nie będą nas chętnie informować o taki

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andżelika Borowska, Dariusz Smoliński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *