Nie takie zimno straszne

Na początku XIX wieku Vincent Priessnitz przekonywał, że zabiegi z użyciem lodowatej wody mają wyjątkowe właściwości lecznicze. Nowsza wersja leczenia zimnem (czyli powietrzem schłodzonym
ciekłym azotem), zwana krioterapią, zaczyna być włączana
do oferty hoteli


 

W 1978 roku w Japonii otworzono pierwszą na świecie klinikę, która zajmowała się leczeniem reumatoidalnego zapalenie stawów i astmy za pomocą niskich temperatur. Kolejno plusy krioterapii zaczęto dostrzegać w państwach europejskich - szczególnie w Niemczech, Austrii i Polsce.



Zagrożenie pozwala
na leczenie

Niska temperatura odbierana jest przez organizm jako zagrożenie. Dlatego też natychmiast uruchamiany jest szereg reakcji obronnych. Naczynia krwionośne i limfatyczne rozszerzają się w bardzo szybkim tempie. Przez obwodowe naczynia krwionośne przepływa zdecydowanie większa ilość krwi, rośnie również tempo metabolizmu.

Krew jest zdolna zmagazynować prawie cztery razy więcej tlenu i składników odżywczych. Zwiększa się produkcja limfocytów-T, enzymów i hormonów (takich jak endorfiny, dopomina, serotonina - tzw. hormony szczęścia).
Stosowane są dwie formy krioterapii - miejscowa i ogólna. Pierwszą wykorzystuje się w celu zminimalizowania bólu narządów ruchu oraz reumatycznych, eliminacji zmian skórnych i na błonach ś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Ewelina Płońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *