Talerz we franczyzie

Autor: Joanna Pieńczykowska
Joanna Pieńczykowska
Autorka jest dziennikarką dziennika "Polska - The Times"


Przychody polskiej gastronomii rosną w tempie ok. 7,7 proc. rocznie. Coraz więcej Polaków wychodzi do restauracji. Najszybciej rozwija się gastronomia sieciowa - obroty liderów rosną kilka razy szybciej niż całego rynku. I być może dlatego coraz więcej zagranicznych firm postrzega Polskę jako znakomite miejsce do inwestowania

ht_2008_12-34.jpg


Rosnącą zamożność Polaków i ich coraz większą chęć do jadania posiłków poza domem świetnie wykorzystał McDonald's. Jego obroty w 2007 roku wzrosły o ponad 15 proc. Dzięki temu wciąż pozostał liderem w naszym kraju. Co ciekawe, udało mu się zwiększyć przychody, nie zwiększając znacząco liczby obiektów. Znaczna część barów przeszła jednak remodeling. Obecnie McDonald's ma w naszym kraju 214 restauracji w kilkudziesięciu polskich miastach. Łączne obroty szacowane są na ponad 1,1 mld zł (licząc łącznie z obiektami franczyzowymi). To daje mu ok. 5 proc. udziału w całym rynku.

Amerykański gigant zatrudnia 11 tys. osób i w tym roku nadal również zamierza odnotować wzrost sprzedaży. Dlatego ostatnio ogłosił nowe plany: w ciągu najbliższych 3-5 lat liczba lokali wzrośnie o prawie 50 proc. McDonaldŐs otwiera się na nowych franczyzobiorców, od których wymaga zaangażowania kapitałowego na poziomie minimum 500 tys. zł. Za McDonald'sem pozostaje notowana na polskiej i holenderskiej giełdzie spółka AmRest, która łącznie ma ponad 270 restauracji.

W Polsce jest ich około 170, głównie pod markami KFC, Pizza Hut, Burger King, Rodeo Drive i Freshpoint. Pozostałe obiekty działają w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w USA (dzięki przejęciu części franczyzowych restauracji Applebee's w USA, co miało miejsce w połowie br.). W najbliższym czasie AmRest może znacząco zwiększyć jednak liczbę lokali w Polsce, dzięki przejęciu sieci Sphinx, która ma obecnie około 120 lokali. AmRest planuje też wprowadzenie do naszeg [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *