Od festiwalu sloganów do obiektów tematycznych

Autor: Agnieszka Stelmaczonek
Polski rynek hoteli SPA & wellness osiągnął już w miarę uformowany kształt. Jednak jego początki to był to prawdziwy festiwal słów, pojęć i sloganów, zestawianych w dowolnej konfiguracji z nazwą hotelu. Tego typu zabiegi marketingowe przyciągnąć miały jeszcze nieświadomego gościa i zapewnić hotelom obłożenie. Niejednokrotnie zwabiony w ten sposób gość, zamiast deklarowanego standardu, otrzymywał ubogą ofertę usługową SPA i wellness, brak odpowiedniej infrastruktury i zagospodarowania części zabiegowej oraz opiekę słabo wykwalifikowanego personelu. Te niedoskonałości po pierwsze były najczęściej efektem złego rozpoznania potrzeb rynkowych przez inwestorów, a po drugie – błędów właścicieli obiektów noclegowych, którzy w określeniach SPA czy wellness dostrzegali jedynie krótkotrwałą modę, a nie perspektywiczny megatrend. W obu przypadkach można mówić o niewykorzystanych w pełni możliwościach, jakie niosły ze sobą owe pojęcia. Tymczasem dobrze zaprojektowane obszary usługowe i rzetelnie sporządzona oferta oraz inwestycja w szkolenia pracownicze mogą zaowocować znacznym wzrostem sprzedaży i stać się prawdziwym centrum zysku hotelu. Czas stabilizacji Na szczęście wśród wielu obiektów nieprzygotowanych na nowe wyzwania rynkowe sukcesywnie pojawiały się i takie, które do tematyki SPA & wellness podeszły z profesjonalizmem oraz z przeświadczeniem, że polskie hotelarstwo potrzebuje odrodzenia i powiewu świeżości, rozumianej jako spójne działania w zakresie stworzenia wyjątkowej oferty, profesjonalnej obsługi, wysokiej jakości usług i produktów oraz wytworzenia niezwykłej atmosfery miejsca. Czyli wszystko to, co ma na celu oderwanie się od dotychczasowej improwizacji w sferze usług hotelarskich oraz SPA & wellness. Obiekty te, których nie ma tak wiele, obrały właściwy kierunek, czyli na początku określiły grupę docelową, do której skierowały swoją ofertę. Następnie realizując krok po kroku założenia idei SPA & wellness – polegającej na przywracaniu życiowej harmonii swoim gościom poprzez wysoki standard świadczonych usług w dbaniu o ciało, psychikę, zdrowe odżywianie, ćwiczenia i zabiegi SPA – budowały równocześnie na tej podstawie swoją pozycję rynkową i zaufanie konsumenckie. Dzięki takiemu profesjonalnemu podejściu do obsługi gościa, obiekty te mają wpływ na jego edukację, a także podnoszenie świadomości potrzeb i wymagań względem oferty rynkowej SPA & wellness. W tym przypadku można mówić o kontynuacji rozwoju obu stron. Dla hoteli oznacza on dalsze doskonalenie się w swojej dotychczasowej działalności, możliwość obrania konkretnego kierunku specjalizacji oferty usługowej, a także poszukiwanie wciąż nowych inspiracji SPA & wellness. Z kolei rozwój gościa może być rozumiany jako ciągłe poznawanie samego siebie, odkrywanie nowych potrzeb i wyszukiwanie miejsc czy ofert je zaspokajających. Pamiętać należy, że wysoka świadomość konsumenta (gościa) czyli jego wiedza i zdobyte doświadczenie doprowadzają do konkretnego pozycjonowania się hoteli na rynku, co ma bezpośrednie przełożenie na stabilizowanie się rynku SPA & wellness. Czas specjalizacji Z chwilą ustabilizowania się rynku hoteli SPA & wellness doszło do sytuacji, w której każdy z nich proponował gościom w swej ofercie identyczne lub bardzo zbliżone do siebie usługi. Aby zwiększyć atrakcyjność, hotele te poszerzały, częs [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *