Między nami, hotelarzami

ht_2009_02-2.jpgSylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę Concierge Polska


Hotel jest organizacją, która rządzi się ustalonymi wcześniej zasadami. Co prawda to kadra menedżerska jest decydującym ogniwem w kształtowaniu kultury organizacyjnej, lecz kulturę tę buduje cały zespół. Wszyscy przyczyniają się do sprawnego i godnego funkcjonowania hotelu. Goście postrzegają wówczas pracowników hotelu jak zgodną rodzinę, traktującą ich dobro jako najważniejszy cel



Choć praca w hotelu sprawia nam wiele satysfakcji i większość osób związanych z branżą nie wyobraża sobie innego miejsca działalności zawodowej, część z niech spotyka się jednak z częstymi przykładami niedocenienia ich wkładu w funkcjonowanie całości. Sytuacje takie stwarzają czasem sami zatrudnieni nie okazując poszanowania dla swoich współpracowników. Zachowania tych ludzi mogą się udzielić również gościom, którzy mogą te zachowania uznać za właściwe. Dotyczy to zwłaszcza osób, które zajmują stanowiska mniej eksponowane: panowie portierzy, panowie odpowiedzialni za bezpieczeństwo w hotelu (dział ochrony) oraz panie pokojowe.


Przede wszystkim szacunek

Ostatnie lata spowodowały rewolucję odnośnie oczekiwań, jakie powinni spełniać chcący ubiegać się o pracę w hotelu na tych stanowiskach. Znajomość dwóch języków, wykształcenie co najmniej średnie, wysoka kultura osobista, obycie w kontaktach z gościem - to niektóre z wymagań stawianych podczas rekrutacji.

Ostatnio spotkałam się z ogłoszeniem: "Zatrudnię pokojówkę z doskonałą znajomością języka angielskiego oraz wysoką ...". Pomyślałam wtedy, że choć cywilizacyjnie staramy się dostosować do zmian, jakie zachodzą w naszym kraju od dwóch dziesięcioleci, to kulturowo nadal nie traktujemy pracy jako wartości nadrzędnej.

Dla większości liczą się wysokie stanowiska. Nie jest istotne, że można je utracić za miesiąc, bo przecież nic nie trwa wiecznie. Osobę z wysoką pozycją zawodową szanujemy. Do osób na stanowiskach mało eksponowanych nie zawsze odnosimy się z należytym szacunkiem.


Agnieszka Soczyńska
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sylwia Bortniak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *