Funkcjonalnie i estetycznie

Rynek hotelowy w Polsce jest w fazie dynamicznego wzrostu, wynika z raportu przedstawionego przez portal inwestycje.pl. Zapoczątkowany w 2006 roku boom nadal trwa i przewiduje się, że tendencja ta będzie się utrzymywać do 2012 roku. Deweloperzy i sieci hotelowe, szukając możliwości inwestowania na rynku hotelowym, widzą w Polsce ogromny potencjał

Rok 2012 to magiczna data w polskim kalendarzu, wiąże się ona bowiem z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Konsekwencją organizowania przez Polskę meczów piłkarskich jest potrzeba budowy obiektów hotelowych i modernizacji już istniejących. Jest to niewątpliwie ogromne wyzwanie dla branży hotelarskiej, jak też dla tych gałęzi usług i przemysłu, które ją obsługują. Jednakże eksperci zastrzegają, że nie należy liczyć, iż hotele będą budowane wyłącznie na potrzeby EURO 2012. Jeśli nie mają szansy liczyć na zyski po zakończeniu rozgrywek, nie powstaną. Nowo powstające hotele mogą korzystać z dużej liczby nowości, jakie oferuje branża wyposażenia wnętrz. Podczas adaptacji obiektu noclegowego, należy uwzględnić nie tylko potrzeby gości, ale też warunki pracy obsługi hotelowej zwłaszcza w kontekście projektowania miejsc częstego przemieszczania się pojedynczych osób i grup. Dlatego warto wybrać funkcjonalne rozwiązania dekoracyjne, które będą uwzględniały specyfikę pomieszczeń hotelowych.

Okleiny ścienne

Kluczową rolę w aranżacji wnętrz hotelowych odgrywa dobór materiałów przeznaczonych do wykańczania wnętrz. Ich producenci stwarzają możliwości, o jakich kilkanaście lat temu nikomu się nie śniło. Można wybierać pomiędzy tapetą, kamieniem, drewnem, farbami, płytkami czy okleiną. Ze względu na koszty, wielu hotelarzy decyduje się na tapety. Jednakże są one mniej wytrzymałe niż np. okleiny i zdarza się, że nie spełniają standardów ochrony przeciwpożarowej. Okleiny natomiast zbudowane są z warstwy winylu na podłożu tekstylnym, która jest wyjątkowo trwała i odporna na uszkodzenia.

Zdaniem Ewy Baran z Newmor jest to niezwykle istotne w obiektach użyteczności publicznej, na korytarzach, w restauracjach czy salach konferencyjnych, gdzie jest duży ruch. Okleiny maskują pęknięcia ścian nawet do 2 mm. Ponadto są w pełni zmywalne, wodoodporne, a także odporne na promienie UV, dzięki czemu przez cały okres użytkowania utrzymują jednolity, wyraźny kolor. Odpowiednio dobrane okleiny nadają wnętrzu niepowtarzalny klimat. Aranżując pomieszczenia hotelowe, trzeba tak dobrać wyposażenie i rozwiązania dekoracyjne, aby klienci mogli poczuć się jak u siebie w domu.

Standard hotelu zobowiązuje do stosowania oklein najlepszej jakości. Dlatego m.in. przy ich zakupie należy zwracać uwagę nie na sam fakt posiadania przez nią atestu, ale jak w nim okleina została sklasyfikowana. Okleina obiektowa zawsze posiada atest kwalifikujący ją w jednej z dwóch grup: jako niepalna lub trudno zapalna. Nowoczesne materiały do ich produkcji są grzybo- i bakteriobójcze. Dla przedsiębiorców branży hotelowej istotne jest też, że okleina jest konfekcjonowana bardziej racjonalnie niż tapety. Jest dostępna na zamówienie pod projekt, cięta w pełnych metrach bieżących z długich rolek.

Daje to duże oszczędności poprzez znacznie mniejsze odpady niż w przypadku zwykłych tapet w eurorolkach. Szacuje się, że zwrot kosztów montażu oklein zwraca się średnio po trzech latach. Okleiny ścienne są nie tylko wytrzymałe, ale również estetyczne. W tym roku modne są mocne jednobarwne struktury oraz struktury delikatniej tłoczone, wzbogacone o współcześnie stylizowane, stare, organiczne wzory. Producenci oferują również hotelarzom okleiny z nadrukami. Możliwe jest praktycznie naniesienie każdego wzoru, jakiego zażyczy sobie klient. Może to być np. logo hotelu, zdjęcie czy dowolny tekst. Taką możliwość stworzyła swoim odbiorcom firma Newmor z Krakowa. Jeśli chodzi o tkaniny, to popularne są tkane okleiny ze szlachetnych włókien jedwabnych, lnianych i bawełnianych oraz ich mieszanki z dodatkiem mocnej wiskozy czy poliestru. Nowy rok to także więcej kolekcji z metaliczną poświatą, rozjaśniających wnętrze i nadających mu cechy nowoczesnej elegancji, wprowadzając technologię XXI wieku.


Strefy specjalne

Ściany same w sobie stwarzają wiele możliwości aranżacyjnych. W zależności od tego, jakie przeznaczenie użytkowe ma dekorowana powierzchnia, producenci proponują rozwiązania uwzględniające charakter ściany. Na przykład w recepcji hotelu wyodrębnione są dwie strefy. Jedna, dostępna dla gości, narażona jest na kontakt z ba [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Beata Jurkowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *