Tekstylne trendy na Heimtextil

Autor: Rafał Szubstarski
Targi Heimtextil odbywające się na początku stycznia we Frankfurcie nad Menem to największa impreza branży tekstylnej na świecie. W dziesięciu 3-poziomowych halach prezentowało się w tym roku ponad 2,7 tys. wystawców z 61 krajów, w tym ponad 30 z Polski, a targi odwiedziło 67 tys. gości ze 131 krajów. Na Heimtextil poznać można trendy materiałowe, wzornicze i kolorystyczne, jakie obowiązywać będą w najbliższym sezonie. Na targach, których 43. edycja odbyła się w tym roku w dniach 8-11 stycznia, swoją ofertę prezentowali producenci wszelkiego rodzaju tekstyliów i akcesoriów z nimi związanych: tkanin dekoracyjnych i obiciowych, firan, zasłon, tapet, karniszy, rolet, dywanów, pościeli, kołder, materacy, obrusów, serwet itd. Wśród wystawców najliczniejszą grupę stanowiły firmy z Chin (ponad 500), a także z Indii i Pakistanu (łączna liczba również ponad pół tysiąca). Cyfrowy druk i spojrzenie w przeszłość Heimtextil, poza ogromną częścią wystawienniczą, to również bardzo bogaty program różnorodnych wydarzeń branżowych i miejsce, w którym prezentowane są trendy w tekstyliach w ramach Heimtextil Trend Show. Sześć renomowanych pracowni projektowych przygotowało skondensowaną prezentację w formie Tabeli Trendów, podzielonych na dwa uzupełniające się bloki pod hasłami „Progress” i „Revive!” z czterema podtematami „Generate Collision!”, „Engineer Nature!”, „Exalt Purity!” i „Rejuvenate Craft!”. – Z jednej strony, chcemy patrzeć w przyszłość i propagować rozwój technologiczny, bo jest to niezbędny element, jeśli chce się przetrwać w dzisiejszych szybko zmieniających się czasach. Z drugiej strony, ważne jest spojrzenie w przeszłość i odnowienie dawnych tradycji, które stanową kierunek poszukiwania autentyczności – powiedział Olaf Schmidt z Textiles & Textile Technologies, podsumowując prognozy trendów. Postęp technologiczny przejawia się w rosnącej roli druku cyfrowego, który okazał się kamieniem milowym w rozwoju tekstyliów i jednym z głównych trendów widocznych na Heimtextil. Dlatego bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły prezentacje i stoiska liderów tego rynku, takich jak Durst i Reggiani z Włoch, SPGprints z Holandii, Pod Iberia z Portugalii, Hewlett-Packard z USA czy Kornit Digital z Izraela. Jak przyznają dostawcy takich technologii, obecnie praktycznie nie ma już producentów tekstyliów, którzy nie byliby zainteresowani drukiem cyfrowym Wśród trendów kolorystycznych zauważalne były żywe odcienie zieleni oraz naturalne tonacje z powtarzającymi się wzorami i jasnymi akcentami. Źródłem zupełnie nowych kreacji w tekstyliach było też łączenie tradycyjnych kolorów i wzorów z nowoczesnymi technikami druku i tkactwa. Dla hotelarzy Wśród licznych imprez towarzyszących znalazły się też wydarzenia skierowane bezpośrednio dla branży hotelarskiej. Stowarzyszenie Hoteli Niemieckich przygotowało całodniowy blok pod hasłem „Hotel-IT – trendy technologiczne w przemyśle hotelarskim”.Dużo miejsca poświęcono też problemowi bezpieczeństwa systemów i danych, co będzie coraz większym problemem w związku z uzależnieniem funkcjonowania hoteli od technologii informatycznych i ich masowym wykorzystaniem. Przedstawiciele niemieckich firm specjalizujących się w tych zagadnieniach zwracali uwagę na takie kwestie jak „Life hacking – gdy nie tylko WiFi jest otwarte w hotelu”, „Bezpieczeństwo kart kredytowych – jak chronić hotel i gości przed nadużyciami i kradzieżą danych” czy „Luki w bezpieczeństwie IT z prawnego punkt [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *