Co nas czeka w 2014 roku…

Już od kilku tygodni słyszę pytania: jaki będzie rok 2014 w hotelarstwie? Czy będzie lepszy? Gorszy? Zanim odpowiem, przeanalizujmy kilka faktów.



Od sierpnia 2013 widać poprawę podstawowych wskaźników dla hoteli w Polsce – obłożenia, średniej ceny i przychodu na pokój. Gdy przyjrzymy się poszczególnym miastom, to największy wzrost RevPAR w tym okresie – analizując rok do roku – widać we Wrocławiu i w Warszawie (w listopadzie był to oczywiście efekt konferencji klimatycznej w stolicy). Z kolei ostatni miesiąc 2013 – bazując na naszych rozmowach z hotelarzami, gdyż czekamy jeszcze na „twarde dane” – był trochę słabszy, a to przede wszystkim Mamy rosnące obłożenie w hotelach, co jest pozytywnym sygnałem, gdyż bez wzrostu obłożenia nie możemy liczyć na wzrost cen. Mamy sygnały o wzroście gospodarki w naszym kraju i krajach strefy euro Już od kilku tygodni słyszę pytania: jaki będzie rok 2014 w hotelarstwie? Czy będzie lepszy? Gorszy? Zanim odpowiem, przeanalizujmy kilka faktów. z powodu zamarcia ruchu biznesowego już po 19 grudnia. Za to pozytywnie odczuły to hotele w górach, które cieszyły się bardzo dobrym obłożeniem przez dwa tygodnie, aż do 6 stycznia. Dodatkowo słyszymy, że obłożenie balów sylwestrowych było w tym okresie rekordowe, porównując do poprzednich kilku lat. Z prognoz gospodarczych wynika, że rok 2013 Polska powinna zamknąć ze wzrostem PKB o ok. 1,4 proc., głównie dzięki odbiciu gospodarki w ostatnich sześciu miesiącach.

Na ten rok Międzynarodowy Fundusz Walutowy prognozuje, iż osiągniemy wzrost o 2,8 proc., a bank HSBC podaje, że nawet o 3 proc. Będzie to po cz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Janusz Mitulski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *