Technologie w odpowiedzi na wyzwania branży hotelarskiej

Autor: Iwona Białobrzycka

Branża hotelarska podlega dynamicznym zmianom. Obserwując poczynania konkurencji i działając w niestabilnym środowisku biznesowym, hotelarze zdają sobie sprawę, że aby utrzymać i wzmocnić dotychczasową pozycję rynkową, muszą połączyć procesy biznesowe z nowoczesnymi technologiami. Pozwoli im to usprawnić funkcjonowanie firmy, zwiększyć zyski z prowadzonej działalności oraz obniżyć koszty operacyjne.

 

 

Nowoczesne technologie umożliwiają hotelarzom kompleksowe świadczenie usług na wysokim poziomie, generowanie dodatkowych przychodów oraz natychmiastowe reagowanie w przypadku zmian rynkowych, nowych trendów czy pojawiających się potrzeb klientów. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań systemowych przeznaczonych specjalnie dla branży hotelarskiej.

 

Nowoczesne technologie kluczem do sukcesu

Dobre rozwiązanie powinno oferować jedną, spójną bazę danych i łączyć systemy centralnej rezerwacji, zarządzania hotelem oraz globalnej dystrybucji. Taka w pełni zintegrowana platforma umożliwia efektywną obsługę wielu obiektów należących do sieci, dostarczając hotelarzom spójny obraz prowadzonej działalności.

Dzięki temu mogą oni usprawniać funkcjonowanie poszczególnych obszarów biznesowych oraz stale podnosić poziom obsługi klientów. Działalność hotelu i sieci hotelowej wiąże się z ciągłą weryfikacją procesów zachodzących we wszystkich obszarach, takich jak szkolenia, rekrutacja, zakupy, gastronomia, sprzątanie, administracja, utrzymanie obiektów, a także marketing, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, IT, polityka cenowa, rezerwacja, dystrybucja, eksploatacja obiektów rekreacyjnych czy zarządzanie informacją i przestrzenią handlową. Wszystkie te obszary muszą sprawnie funkcjonować aby zapewnić ciągłość działania hotelu, odpowiednią jakość obsługi i wartość marki, a to można osiągnąć tylko dzięki wykorzystaniu odpowiednich technologii informatycznych. Nieodzowne stały się systemy do zarządzania obiektami, obsługi punktów sprzedaży, rozwiązania typu back-office do księgowania czy aplikacja biznesowa CRM. Muszą być one niezawodne w działaniu i łatwe w obsłudze, a także elastyczne i skalowalne, aby wspierać markę w jej rozwoju i zwiększaniu konkurencyjności. Powinny również zapewniać bezpieczeństwo danych oraz łatwo integrować się z innymi rozwiązaniami funkcjonującymi już w hotelu, aby nie zakłóc

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *