Lider czy kierownik SPA?

Autor: Anita Bajdalska

Każda ambitna osoba, nawet dopiero rozpoczynająca karierę, chce kiedyś zarządzać. Bycie szefem, kierownikiem, dyrektorem to silny motywator do działania. Z tymi stanowiskami z reguły wiąże się prestiż i wyższe wynagrodzenie. Jednak szef i lider to nie są pojęcia tożsame i należy mieć tego świadomość. Lider zawsze jest kierownikiem, ale nie każdy kierownik może być liderem. Przywództwo, także w hotelowych SPA, wymaga pracy i poświęcenia, nie dając gwarancji sukcesu.


W powszechnej opinii kierownik nie musi za wiele pracować, posiada władzę, jaką nadaje mu inwestor hotelu lub dyrektor i może jej używać według własnego uznania. Postrzegany jest jako administrator, który kieruje procesami pracy hotelowego SPA i je nadzoruje. Zadania, które wykonuje, są mniej lub bardziej określone, uzależnione w dużej mierze od wielkości SPA. Polegają one na organizowaniu pracy personelu, kontroli osiąganych wyników, a czasami motywowaniu. Administrowanie ma na celu zapewnienie poprawności wykonywanych w SPA procedur, zabiegów, kontroli grafików, inwentaryzacji. To tyle, jeśli chodzi o zakres zadań, jakie spoczywają na barkach kierownictwa hotelowego SPA. Inną zupełnie kwestią są cechy, jakie osoba piastująca stanowisko kierownika ma. Lub też nie ma.

 

Kierownik-kierownik

Kierownik lider-kierownik to dwie zupełne różne postacie. Kierownicy to osoby pracujące zadaniowo, spełniające swoje powinności biurokratyczne, a czasami też nadużywające władzy, w jaką zostali wyposażeni z racji pełnionej funkcji. Pracują (a przynajmniej powinni) sumiennie, ale w ściśle określonych ramach. Motywacją do pracy jest osiąganie kolejnych szczebli kariery i wynagrodzenia. Kierownik często boi się przyznać do błędów. Nawet jeśli je popełni, będzie szukać odpowiedzialności u pracowników, a nie u siebie. Pracuje maksymalnie 40 godzin tygodniowo, a czasami mniej. Stawia cele, jakie mają zostać wykonane, nie dyskutując z pracownikami, wobec których jest wyłącznie krytyczny. Jedynym narzędziem egzekwowania poleceń jest system kar i, z rzadka, nagród. Taki obraz kierowników oczywiście jest nieco przesadzony, jednak zawiera te cechy, jakie są im przypisywane. Jednym więcej, innym mniej, ale często zdarza mi się słyszeć takie

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *