Oznaczenia obiektów hotelarskich i ich ochrona

Krzysztof Karp
jest Aplikantem radcowskim
w Kancelarii Prawnej "C&K Kowalewski i Wspólnicy" sp.k.

Jarosław Kowalewski
jest Radcą prawnym oraz wspólnikiem zarządzającym
Kancelarii Prawnej "C&K Kowalewski i Wspólnicy" sp.k.


ht_2009_03-28.jpg



"Hotel Królewski", "Motel Lazurowy", "Pensjonat pod Lipą", "Sch
ronisko młodzieżowe Arkadia" to tylko niektóre z powszechnie używanych oznaczeń obiektów hotelarskich. Różnorodność w kształtowaniu nazewnictwa powyższych obiektów nie oznacza wcale, że ich dobór może odbywać się w sposób zupełnie dowolny. W szczególności ochronie prawnej poddane są nazwy i oznaczenia kategorii obiektów hotelarskich


Nazwy rodzajów i oznaczenia kategorii obiektów hotelarskich

Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (dalej "Ustawa") wymienia osiem rodzajów obiektów hotelarskich. Są nimi: hotele, motele, pensjonaty, kempingi (campingi), domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, schroniska oraz pola biwakowe. Dodatkowo wybranym obiektom hotelarskim przyznaje się kategorie oznaczone gwiazdkami lub cyframi rzymskimi.

Wymagania dla poszczególnych rodzajów i kategorii obiektów hotelarskich w zakresie m.in. wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Zaszeregowania obiektów hotelarskich do poszczególnych rodzajów i przyznanie określonej kategorii, w zależności od rodzaju obiektu hotelowego, następuje w drodze decyzji administracyjnej, wydawanej przez marszałka województwa bądź wójta (burmistrza, prezydenta miasta).

Wypełniając postanowienia Ustawy, przedsiębiorca przed rozpoczęciem świadczenia usług hotelarskich zobowiązany jest do uzyskania decyzji w przedmiocie zaszeregowania obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii. Przyznanie przedsiębiorcy odpowiedniej decyzji oznacza m.in. możliwość posługiwania się w sposób le [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Krzysztof Karp

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *