Do hotelu na kawę

Autor: Aleksander Żywczyk
Żaden hotelarz w Europie nie ma wątpliwości, że elegancka i kameralna kawiarnia to prestiż dla obiektu i inwestycja o stopie zwrotu trudnej do przecenienia. Bez względu na to, czy prowadzimy motel z daleka od miasta czy elegancki hotel na starówce europejskiego miasta, dobra kawa utkwi w pamięci naszych gości. Zła niestety również

ht_2009_03-8.jpg

Bez względu na to, czy naszym gościem będzie biały kołnierzyk czy zarośnięty globtrotter obładowany bagażami, jednego możemy być pewni - dla wszystkich klientów doba w hotelu kończy się poranną kawą. I to kawą, którą goście wolą raczej wypić w miejscu publicznym niż w zaciszu hotelowego pokoju. Recept na dobrą hotelową kawiarnię jest przynajmniej kilkanaście. Z całą pewnością inwestując w małą kawiarenkę powinniśmy odrzucić pomysł stawiania przy recepcji maszyn vendingowych, czyli automatów do kawy. Nawet jeśli są to automaty renomowanych i lubianych przez gości firm zajmujących się produkcją i dystrybucją kawy, automat doskonale prezentuje się na dworcach kolejowych i lotniskach. W hotelu ich obecność trudno wytłumaczyć, nawet przy recepcji.


Skoro już zdecydujemy się na otwarcie przy hotelu kawiarenki, powinniśmy dokładnie policzyć, jakiego rzędu inwestycja będzie dla nas oraz czy nasz budżet zniesie taki wydatek. Możemy się również rozejrzeć za możliwością podpisania umowy franczyzowej z jedną z sieci kawiarni działających w Polsce. Powinniśmy jednak pamiętać, że sieci mają dość precyzyjnie określoną strategię, dlatego możemy po prostu nie spełniać ich wymagań dotyczących np. miejsca. Warto spróbować sprawdzając strony internetowe sieci - na przykład W Biegu Caffee, Pożegnanie z Afryką, Starbucks Bonjour czy Costa Coff [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *