10+5 trendów hotelarstwie na rok 2014 cz. 2

Autor: Marcin Dragan
W poprzednim numerze „Hotelarza” przedstawiliśmy 10 trendów, które będą miały wpływ na rozwój branży hotelarskiej w najbliższym czasie. W tym numerze prezentujemy pięć kolejnych. Mogą one być podpowiedziami dla hotelarzy, w którym kierunku powinny zmierzać ich działania i na co powinni zwrócić uwagę, aby osiągnąć sukces na rynku. Większość wniosków opiera się na analizie twardych danych ze stron hotelowych i systemów rezerwacyjnych. 11. Inspiracja zamiast wyszukiwania Nie wszyscy klienci chcą lub potrafią efektywnie wyszukiwać informacje. Nie zawsze mamy wystarczająco dużo energii, czy determinacji do żmudnych poszukiwań. Nawet u aktywnych użytkowników internetu pojawia się chęć skorzystania z doradztwa innych, szczególnie jeśli obiecają nam jeszcze znacząco niższą cenę. Dlatego coraz więcej osób korzysta z popularnych zakupów grupowych, będących niczym innym jak tylko listą gotowych inspiracji. Od jakiegoś czasu mówi się o się końcu modelu zakupów grupowych, tymczasem wiele wskazuje, że owe portale na stałe zadomowiły się w branży turystyczno-hotelarskiej. Groupon uruchomił przeznaczony specjalnie dla niej projekt Grupon Travel. Powstało też wiele klubów zakupowych jak Voyage Prive czy jego polski odpowiednik Travelist. Serwisy te umiejętnie łączą inspirację z rezerwacją online, ale z ofertami całkowicie niezależnymi od parytetów panujących w klasycznych OTA (online travel agents), dlatego też zakupy grupowe stają się stałym kanałem sprzedaży niektórych hoteli.Warto zwrócić w tym miejscu uwagę także na projekt Google Carousel, czyli eksperyment z mechanizmem inspiracyjnym dla hoteli, w którym listę rekomendacji układa algorytm giganta z Mountain View. Użytkowników mobilnych zapewne inspirować będzie wkrótce Google Now. 12. Wzrost znaczenia silnej marki hotelu. Budowanie marki własnej czy franczyza? Ubiegły rok to silna ekspansja marek franczyzowych. W 2014 ten trend może się jeszcze nasilić. Obecnie jesteśmy świadkami zakrojonych na coraz szerszą ska [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *