Jakość tkwi w szczegółach, czyli czy opłaca się szkolić doświadczony personel hotelu?

Autor: Wojciech Łopaciński
ht_2009_04-31.jpg
Wojciech Łopaciński
Dyrektor Hotelu Filmar,
największego obiektu noclegowo-konferencyjnego w Toruniu.
Ekspert i doradca branży turystycznej


"Czystość, proszę pani, jest jedna. Ta, którą ma pani w domu, i ta w pokoju hotelowym to ta sama czystość". Tak tłumaczyłem w zeszłym roku pewnej właścicielce hotelu, która na usprawiedliwienie brudu w swoich pokojach stwierdziła "Proszę pana, ale to jest hotel, tu przecież jest inna czystość". Oburzony tą sytuacją, złość przelałem na łamy "Hotelarza" w lutym 2008 r.


Od tego czasu przeprowadziłem kilkanaście szkoleń różnych działów hotelowych oraz uczestniczyłem w kilku procesach przygotowania nowych obiektów do wejścia na rynek i muszę stwierdzić, że profesjonalizm polskich hoteli wzrasta. Polscy hotelarze chcą się szkolić, aby zwiększyć swoją świadomość zawodową. Przyjazd trenera to sposobność do zdobycia nowych wiadomości i weryfikacji własnej wiedzy. Ale czasami wśród hotelarzy pojawia się pytanie, czy opłaca się wydawać pieniądze na szkolenia? Przecież personel wykonuje swoje obowiązki. Lepiej lub gorzej, ale je wykonuje. Codziennie przyjeżdżają goście, więc hotel normalnie funkcjonuje, generując określone wyniki finansowe. Cóż można zmienić w sposobie słania łóżek czy wprowadzaniu nazwiska gościa do systemu komputerowego podczas procesu wmeldowania? A jednak... Czasami wystarczy tylko usprawnić metodę. Przeanalizować kolejność wykonywanych czynności.


Recepcjonistka nie zna pokoju, kelner się wstydzi

Przykład pierwszy z brzegu. Podczas wizyty w pewnym hotelu zauważyłem, że otwarcie okna [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *