Dobra rada: dbaj o higienę

Autor: Wiktor Kołakowski
Czystość w hotelu to element, na który gość zwraca uwagę najbardziej. Nawet jeśli wybaczy tandetne umeblowanie pokoju, zbyt twarde łóżko, mały wybór potraw na śniadanie czy niedoinformowaną stażystkę na recepcji, to brudu nie wybaczy nigdy. I jeszcze podzieli się tą informacją ze znajomymi i nieznajomymi na forach internetowych. Dlatego odpowiedni dobór i stosowanie chemicznych środków czystości stanowi o być albo nie być każdego hotelu


Najłatwiej można zrazić gościa hotelu zakurzonym meblem, brudną szybą, plamą na pościeli, nie wspominając już o niewłaściwym stanie łazienki.


Tymczasem ilość i struktura powierzchni, o których czystość trzeba dbać w nowoczesnym hotelu, przewyższa jakikolwiek inny obiekt użyteczności publicznej: pokoje, korytarze, hole, toalety prywatne i publiczne, sale restauracyjne i konferencyjne, zaplecza kuchenne, baseny, sauny, ogródki. A przecież choćby przykładowy pokój to wykładziny, dywany, pościel, meble, szyby, lustra, lampy, toalety, prysznice, zlewy.


Jeśli pamiętać jeszcze o tym, że w hotelach można się spotkać z całą gamą wykończeń z marmuru, kamienia, drewna, metalu, plastiku, to okaże się, że kwestia dbałości o ich odpowiednie utrzymanie staje się sprawą strategiczną w zarządzaniu obiektem. Co zatem zrobić, aby zoptymalizować koszty zakupów środków czystości i jak z nich korzystać, aby nie popełnić błędów wynikających z mnogości różnych preparatów?


Ajaksem i ludwikiem hotelu nie wyczyścisz

O doborze środków decydują m.in.:
  • rodzaj posadzki lub powierzchni do mycia (drewniana, kamienna, ceramiczna, pcv),
  • rodzaj zabrudzenia (kamień wodny, osady wapienne, kurz, zatłuszczenia, zabrudzenia organiczne),
  • charakter pomieszczenia (pokój hotelowy, korytarz, sauna, restauracja, basen),
  • rodzaj urządzenia (łóżko solaryjne, lampa do naświetlań).


- Wszyscy zarządcy hoteli w zakresie utrzymania czystości i higieny swoich obiektów wyznają zasadę: szybko, dokładnie i tanio, a ostatnio dodają jeszcze: ekologicznie - mówi Adam Góra, dyrektor handlowy ds. klientów strategicznych firmy Voigt, będącej producentem i dystrybutorem chemii profesjonalnej.


- Na pewno warunków tych nie mogą spełnić środki stosowane w gospodarstwach domowych, kupowane w sklepach. Jedynie profesjonalne preparaty chemiczne charakteryzują się wysokim stopniem koncentracji, czyli bardzo wysoką zawartością substancji aktywnych oraz specjalizacją zastosowań w konkretnych obszarach i technologiach, czyli mają optymalny skład chemiczny dopasowan [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *