Nowa misja SPA kształtowanie postaw klientów

Autor: Paweł F. Nowak
Dr Paweł F. Nowak
Autor jest wykładowcą, ekspertem w zakresie zdrowego stylu życia


SPA traktowane jest często jako jednorazowy zabieg mający być remedium na problemy ciała. Tymczasem powinno być postrzegane przez pryzmat cyklicznej walki z wszechobecnym w życiu współczesnego człowieka stresem, swoiste katharsis w nerwowym życiu. Aby przywiązać ludzi do ośrodka SPA, należy kształtować w nich postawy prozdrowotne. Tylko jak?



Za ciągły rozwój cywilizacyjny drogo płacimy - swoim zdrowiem. Konsekwencją życia w sztucznym stresogennym środowisku są coraz powszechniejsze choroby cywilizacyjne, których rozwój uzależniony jest od naszych codziennych zachowań.


Szybkie tempo życia, stałe dostosowywanie się do gwałtownie zmieniającego się środowiska, ciągła rywalizacja, obawa przed wypadnięciem z rynku - wszystko to prowadzi do permanentnego przemęczenia i frustracji. Coraz więcej mówi się o nowym zjawisku cywilizacyjnym, które stanowi ogromne zagrożenie dla zdrowia i życia człowieka - hipokinezji. Jest ona efektem dysproporcji pomiędzy zwiększającym się obciążeniem układu nerwowego a zmniejszającym się obciążeniem układu ruchowego.


Ograniczanie aktywności fizycznej, wynikające z dynamicznego rozwoju transportu i wszechobecnej komunikacji interpersonalnej, potęgowane jest przez coraz to nowe urządzenia, które zastępują pracę ludzką. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *