Manager SPA także potrzebuje gabinetu

Autor: Iwona Galacka
Ośrodki Wellness & SPA składają się najczęściej z kilku różnych gabinetów: kosmetycznych, pedicure - manicure, do zabiegów na ciało oraz z części rekreacji ruchowej, jaką jest fitness, siłownia czy basen. Nikt nie zapomina też o pięknej, zachęcającej do zagłębienia się w menu zabiegów recepcji. Ale czy każdy, kto jest na etapie planowania swojego Wellness & SPA, pamięta o miejscu pracy managera?


Bardzo często hotele SPA w ogóle nie mają managera. Kierownictwu wydaje się, że ludzie w biurach mogą także ustalić grafik i zamówić preparaty, a pracownicy mają po prostu przychodzić zgodnie z planem i wykonywać zabiegi. A nawet gdy już manager jest, często posiada swoje miejsce pracy na recepcji. Razem z recepcjonistką korzysta na zmianę z jednego komputera, biurka, a często nawet krzesła.


Recepcja to nie jest miejsce dla managera

Nie można co chwilę odrywać się od pracy, gdy np. trzeba na tym samym komputerze zrobić rezerwację gościa na zabiegi lub po prostu udzielić mu informacji. Takie chaotyczne załatwianie często ważnych spraw nigdy nie będzie przygotowane w pełni profesjonalnie. Nie można dobrze zorganizować pracy i zastanowić się nad jej przebiegiem, gdy ciągle ktoś przychodzi, przechodzi, zagląda, pyta. Czy jest to gość czy ktoś z personelu. Będąc stale na recepcji jest to tzw. ciągłe "100 pytań do", nie ma wtedy czasu i spokoju na opracowywanie strategii. Mając swoje miejsce pracy można spokojnie zastanowić się nad tym, co poprawić w funkcjonowaniu ośrodka i precyzyjnie przygotować odpowiednie szkolenie.


Łatwiej jest też przekazać wiedzę i wymagane zasady oraz dotrzeć do osób szkolonych. W takim przypadku zwykły pokaz prezentacji w power poincie jest bardzo przydatny. Ale trzeba mieć możliwość przygotowania takiej prezentacji, a na recepcji będzie to bardzo utrudnione, ponieważ zbyt dużo się dzieje w tym samym czasie. Poza tym, czy chcielibyście Państwo opracowywać coś, nad czym trzeba się zastanowić i skupić mając poczucie, że zaraz ktoś może wejść i potrzebować np. tego samego k [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *