Polska nie wykorzystuje gospodarczego potencjału turystyki

Udział turystyki w PKB jest w Polsce nie tylko wyraźnie poniżej średniej europejskiej, ale także poniżej wielu krajów regionu. Polska nie docenia i nie wykorzystuje gospodarczego potencjału turystyki, choć mogłaby z niej uczynić motor wzrostu - pisze "Puls Biznesu". Wkład branży turystycznej w polski PKB wyniósł w 2013 r. prawie 85,7 mld zł, czyli 5,3 proc. — wynika z szacunków World Travel & Tourism Council (WTTC). Jest to ogół biznesu generowanego przez branżę turystyczną, a więc np. usługi budowlane związane z tworzeniem nowych miejsc noclegowych czy zakup środków transportu. Polska turystyka dołożyła bezpośrednio do PKB 34,7 mld zł, a więc 2,1 proc. Stworzyła także bezpośrednio 334,1 tys. miejsc pracy. WTTC szacuje, że po kilkuletniej przerwie ogólna liczba miejsc pracy stworzonych dzięki turystom w tym roku przekroczy 800 tys., a do PKB po raz pierwszy dołoży 90 mld zł, czyli o 5,7 proc. więcej niż 2013 r. Według cytowanych przez "Puls Biznesu" specjalistów mogłoby być lepiej, gdyby nie politycy. Wskazuje na to m.in. skromny w porównaniu nawet do mniejszych od Polski europejskich państw budżet narodowej organizacji turystycznej - POT. Światowe trendy wskazują tymczasem na rozwój branży turystycznej. W najbliższych 10-ciu latach turystyka powinna się rozwijać w tempie czterech procent rocznie.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *