Segmentacja grup – ważny czynnik zarządzania przychodami

Odpowiednie zarządzanie grupami istotnie wpływa na osiągane przez hotel przychody. Pomaga Revenue Managerowi oraz działowi sprzedaży w szybkiej analizie sytuacji i odpowiednim przygotowaniu oferty. Przy zarządzaniu rezerwacjami istotne jest uwzględnienie wielu czynników i zastosowanie narzędzi umożliwiających skuteczną i efektywną optymalizację pracy revenue managera. Jakie to czynniki i jak nimi zarządzać?



W hotelach segment grup biznesowych może stanowić ok. 40 proc. lub więcej udziału w przychodach. Zasada ta dotyczy zarówno obiektów zlokalizowanych w dużych miastach, jak i tych typowo konferencyjnych.

Segmentacja grup: kto i kiedy rezerwuje

Przyjmując grupę, zdarza się, że hotelarz musi odmówić gościom pochodzącym z innego segmentu. Przy takiej rezerwacji grupowej ważne jest, aby porównać przychody w sposób całościowy i odnieść je do sumy przychodów potencjalnie utraconych. Pomocne będzie wykonanie analizy displacement analysis. Do odpowiedniego wyliczenia potencjalnych utraconych przychodów, należy zapoznać się z dwoma elementami: prognozą, która pokazuje jaki będzie finalny obraz sytuacji w hotelu oraz aktualnymi wpisami w książkach. Dla revenue managera decyzje związane z przyjęciem lub odmową grup jest bardzo ważna, ponieważ jest to segment, który dokonuje rezerwacji wcześniej niż goście indywidualni. Z reguły pierwsze w kolejności wpływają zapytania dla grup turystycznych, czyli klientów typu leisure.

To kontrakty negocjowane przynajmniej półtora roku przed faktyczną datą materializacji rezerwacji. Następ [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Hancock

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *