Sposoby zabezpieczania rezerwacji – postrach czy zachęta dla potencjalnych gości?

Rezerwacja miejsca w hotelu to transakcja pomiędzy gościem a właścicielem obiektu. Sposób jej zabezpieczenia oraz wysokość uiszczanej kwoty mogą w dużej mierze zadecydować o pozytywnym zakończeniu tego procesu. Czy warto wymagać przedpłaty, jak wysoki powinien być depozyt oraz w jaki najkorzystniejszy sposób można go przekazać hotelowi? Krótka droga do sfinalizowania rezerwacji, brak obciążeń finansowych i możliwość bezkosztowej anulacji to, obok ceny, jedne z największych atutów oferty obiektu. Wynika stąd, że hotele chcące osiągnąć jak najwyższy współczynnik konwersji, będący głównym wyznacznikiem efektywności sprzedaży online, zdecydowanie powinny zrezygnować z pobierania przedpłat od gości w jakiejkolwiek formie. Przewaga portali nad stronami własnymi Te argumenty przemawiają zarówno do gości dokonujących rezerwacji przez hotelowe strony www, jak i portale rezerwacyjne. Warto wspomnieć, że to właśnie portale jako pierwsze, wyszły z inicjatywą zaprzestania pobierania depozytów w przypadku ofert elastycznych, słusznie upatrując w tym duże zyski. Jako gwarancji rezerwacji wymagają jedynie przekazania numeru karty kredytowej, która nie jest obciążana w momencie dokonywania rezerwacji. Portale te oferują również możliwość bezkosztowej anulacji nawet w dniu przyjazdu. Jak się jednak okazuje, to co jest powszechną praktyką na portalach rezerwacyjnych, często nie ma odzwierciedlenia w polityce sprzedaży przez własną stronę www i negatywnie wpływa na decyzję gościa o wyborze obiektu. Niedojazdy? Wyeliminować Są hotele, które zawsze wymagają przedpłat, bez względu na to, czy gość dokonuje rezerwacji w ofercie bezzwrotnej czy elastycznej, podstawowej czy w rozbudowanym pakiecie. Głównym argumentem, który przemawia za taką praktyką, jest chęć wyeliminowania ryzyka niedojazdów gości, późnych anulacji, niezrealizowanych rezerwacji, a co za tym idzie – bezpowrotnie straconych przychodów ze zwol [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *