Skierniewice czekają na partnera do inwestycji uzdrowiskowych

O tym, że Skierniewice mają potencjał uzdrowiskowy przekonywał prezydent miasta, Leszek Trębski, podczas panelu pt.: „Tereny pod inwestycje uzdrowiskowo-rekreacyjne” na I Ogólnopolskiej Konferencji Tereny Inwestycyjne w Polsce, która odbyła się 8 kwietnia w Pałacu Krasińskich w Warszawie.
Prezydent Skierniewic, Leszek Trębski udziela wywiadu serwisowi Tereny Inwestycyjne Info.
- Miasto dysponuje 140 ha terenów inwestycyjnych na terenie Uzdrowiska Skierniewice-Maków. Mogą tutaj powstać hotele, sanatoria, obiekty SPA&Wellness, czy domy seniora. W tym celu szkolimy już przyszłą kadrę, na razie w obszarze kosmetologii i dietetyki – mówił prezydent Skierniewic, Leszek Trębski.
Andżelika Gola, Kierownik Biura Projektu Uzdrowisko w Urzędzie Miasta Skierniewice prowadzi prezentację pt.: "Kierunek Uzdrowisko".
Aż 45 proc. terenów miasta uzyska status uzdrowiska. Skierniewice chcą wykorzystać lokalizację w centrum Polski, między Łodzią a Warszawą, do ściągnięcia inwestorów z branży hotelowej, zdrowotnej i rekreacyjnej.
Panel dyskusyjny pt.: "Tereny inwestycyjne pod inwestycje uzdrowiskowo-rekreacyjne". Na zdjęciu od lewej: Elżbieta Gozdecka, Przewodnicząca Rady Nadzorczej Lux Med Tabita, Leszek Trębski, Prezydent Miasta Skierniewice i Marta Śniegocka, Redaktor Naczelną Serwisu Tereny Inwestycyjne Info.
- Mamy deficyt miejscowości uzdrowiskowych w Polsce, których jest zaledwie czterdzieści parę. Dlatego cieszą mnie plany powstanie nowego uzdrowiska o miejskim charakterze – skomentował Wojciech Krasoń, Prezes Zarządu Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa i Uzdrowiska Cieplice. Uzdrowiska kojarzą się w Polsce staroświecko, ale to może być ich atutem. Tradycje uzdrowiskowe, sięgające XIX-wieku, znane są w wielu krajach regionu, m.in. w Rosji. Związana jest z tym atrakcyjna architektura np. w parkach zdrojowych. Czy oferta uzdrowiskowa może zainteresować również klientów z Europy Zachodniej? - Najważniejsza jest tutaj odpowiednia promocja. Należy pamiętać, że na Zachodzie pojęcie uzdrowiska jest mało znane i lepiej reklamować się pod hasłem Wellness&SPA. Trzeba również pamiętać o przygotowaniu wielojęzykowej oferty, która trafi do zagranicznych klientów – podkreślił Alex Kloszewski, Partner Zarządzający w Hotel Professionals. Miejscowości uzdrowiskowe są atrakcyjne dla branży hotelowej z kilku powodów. Głównym jest możliwość przyciągnięcia klientów również poza sezonem wakacyjnym. - W typowych miejscowościach wypoczynkowych lub wakacyjnych mamy do czynienia z sezonem głównie latem albo zimą. W miejscowościach uzdrowiskowych ten okres jest wydłużony dzięki kuracjuszom – dodał Jan Wróblewski, Członek Zarządu Zdrojowej Invest. Miejscowości uzdrowiskowe przyciągają nie tylko korzyściami dla zdrowia, ale również dla urody, o czym świadczy popularność zabiegów kosmetycznych i SPA w takich lokalizacjach. Ten trend planują wykorzystać również Skierniewice. Dzięki wydobyciu wód geotermalnych, które wspomagają leczenie m.in. chorób dermatologicznych i otyłości, miasto może stać się atrakcyjną lokalizacją dla obiektów typu wellness. - Współcześnie ludzie szukają miejsc do szeroko pojętej regeneracji. Chodzi nie tylko o możliwość relaksu, ale również zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, czy udział w medytacjach. Z uwagi na bliskość Warszawy, Skierniewice mogą być dobrym kierunkiem do takich wyjazdów weekendowych – mówiła Andżelika Gola, Kierownik Biura Projektu Uzdrowisko w Urzędzie Miasta Skierniewice. Organizatorem konferencji był serwis Tereny Inwestycyjne Info, "Hotelarz" objął patronat nad wydarzeniem.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *