Ryzykowna praca w hotelu

Pracownicy branży hotelarskiej są drugą po pracownikach lotnisk grupą zawodową najbardziej narażoną (nieświadomie, w przeciwieństwie do pracowników szpitali) na zetknięcie z nowymi
odmianami zagrożeń biologicznych takich jak świńska grypa. Ale na personel hotelowy czyha też bardziej trywialne ryzyko: w łazienkach, pokojach, na schodach, jak i w relacjach międzyludzkich z goścmi, współpracownikami i rodziną, która musi znosić siedmiodniowy tydzień pracy z nocnymi zmianami.

 

Zagrożeniom biologicznym, chemicznym i psychospołecznym, na które narażeni są pracownicy branży hotelarskiej poświęcone było seminarium zorganizowane w maju przez Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. Odbyło się ono w ramach europejskiej Kampanii na Rzecz Oceny Ryzyka Zawodowego "Zdrowe i bezpieczne miejsce pracy.

Jej celem jest zwiększenie wśród pracodawców i pracowników świadomości niebezpieczeństw występujących w miejscu pracy oraz zachęcenie do przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego. Ocena taka polega na systematycznym badaniu wszelkich aspektów pracy, podczas którego analizuje się:
- co może spowodować uraz i uszkodzenie ciała oraz uszczerbek na zdrowiu,
- czy można zlikwidować zagrożenie, a jeżeli nie to
- jakie środki zapobiegawcze lub ochronne należy wprowadzić, aby móc kontrolować to ryzyko.
Przeprowadzenie takiej oceny jest podstawą do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, co prowadzi do ograniczenia liczby wypadków i chorób zawodowych, a to przekłada się na zwiększenie wydajności pracy.


Wirusy, bakterie, grzyby

W pracy hotelarskiej częściej niż przeciętnie wystepuje zagrożenie biologiczne. Szkodliwymi czynnikami biologicznymi, mogącymi być przyczyną zakażenia, alergii lub zatrucia są m.in. drobnoustroje komórkowe, w tym zmodyfikowane genetycznie (przykład świńskiej grypy, którą można zarazić się drogą kropelkową od gości przyjeżdżających z zagranicy) oraz pasożyty wewnętrzne człowieka.
- Dlatego do czynności stanowiących szczególne zagrożenie czynnikami biologicznymi należą prace porządko

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

3 komentarze do “Ryzykowna praca w hotelu

  1. Prowadzę mały hostel i staram się dbać o bezpieczeństwo zarówno gości, jak i pracowników. Wolę poświęcić chwilę na dezynfekcję niż później zastanawiać się, czy wszystkiego dopilnowałam. Środki kupuję na medisept.pl, to sprawdzona firma. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby któryś z gości lub zatrudnianych przeze mnie ludzi miał jakieś zastrzeżenia.

  2. Stosowanie ozonu i mikroorganizmów jak probio emy rozwiązałoby wiele problemów, oczywiście inwestowanie pracodawcy w zdrowie pracownika przyniosłoby wiele dobrego i oczywiście większe zyski dla firmy.

    https://kontofirmowe.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *