Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

ht_2009_05-53.jpg
Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii

w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie


Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A każdy gość jest indywidualnością, ma swoje preferencje, uprzedzenia, przyzwyczajenia, nawyki.



Goście różnią się temperamentami, odmienną reakcją nieraz na te same zjawiska. Spotkamy gości:
  • opanowanych, powściągliwych i zrównoważonych,
  • pobudliwych, nerwowych, hałaśliwych, skłonnych do wywoływania konfliktów,
  • entuzjastów zadowolonych ze wszystkiego i malkontentów wiecznie niezadowolonych. Pojawiają się osoby nieznające języka polskiego i naszej obyczajowości.
Często gość zgłasza się do hotelu po długiej podróży, zmęczony, podenerwowany. Niekiedy jest "zbyt wesoły", drażniący innych swym zachowaniem.


Jakie osobowości, tacy goście

Wśród gości hotelowych wyróżnia się szereg typów, które to odznaczają się specyficznymi cechami. Gość ignorant nie ma jasnego poglądu co do swoich potrzeb, więc nie bardzo wiadomo, jak mu pomóc. W zachowaniu bywa arogancki lub może sprawiać wrażenie sfrustrowanego. Obcując z takim typem należy zadawać dużo pytań, aby zebrać jak najwięcej informacji o jego potrzebach.


Trzeba się wielokrotnie upewniać, czy dobrze się go zrozumiało, a kończąc rozmow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Dominik

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

5 komentarzy do “Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *