Cały czas stawiamy na franczyzę. I na własność

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Wywiad z Peterem Verhoevenem, dyrektorem zarządzającym ds. Europy Północnej, Centralnej i Wschodniej HotelInvest w Accor. W Polsce w ostatnich latach Accor zaczął się rozwijać bardzo dynamicznie dzięki umowom franczyzy. Czy w związku z ostatnio ogłoszoną przez nowego prezesa Accoru zmianą strategii rozwój przez franczyzę i umowy o zarządzanie pozostanie priorytetem? Przez ostatnie kilka lat Grupa Hotelowa Orbis skutecznie realizowała strategię polegającą na skoncentrowaniu się wyłącznie na działalności hotelowej, restrukturyzacji i budowaniu portfela dochodowych hoteli. Jednym z elementów tej strategii jest powiększanie sieci hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie, co pozwala m.in. na większą dynamikę rozwoju i budowanie siły marek na rynku. Od połowy 2012 roku podpisano 19 umów o franczyzę i zarządzanie, w wyniku których w ofercie Grupy Hotelowej Orbis znajdzie się prawie 2 tys. nowych pokoi. W ten sposób Orbis znacznie zwiększy swój potencjał i siłę Grupy Accor w tej części Europy. Dalszy rozwój spółki Orbis będzie nadal zależał od pozyskania nowych partnerów do franczyzy. Nowa strategia Accoru traktuje ten sposób ekspansji priorytetowo i umieszcza ją w jednym z dwóch filarów firmy, jakim jest HotelServices. Nie wyklucza to jednak możliwych inwestycji poprzez budowę nowych hoteli lub transakcje zakupu istniejących obiektów, o ile zwrot z takich projektów będzie na satysfakcjonującym poziomie. No właśnie, nowa strategia rozwoju Grupy Accor przewiduje wewnętrzny podział firmy na dwa działy: HolelServices, który będzie operatorem hoteli i franczyzodawcą oraz HotelInvest, działający jako właściciel nieruchomości i hotelowy inwestor. Czy należy się spodziewać zmian w funkcjonowaniu Orbisu w Polsce? Accor chce podkreślić i uwypuklić różnicę między rolą operatora hotelowego i franczyzodawcy (HotelServices), a rolą właściciela obiektów (HotelInvest). HotelServices w Accor to 3,6 tys. hoteli, co daje łącznie 460 tys. pokoi działających pod naszymi markami. Jego zadaniem jest m.in. maksymalizacja wpływów z tytułu umów franczyzy i o zarządzanie, zwiększenie efektywności CRM i kanałów dystrybucji oraz zarządzanie strategią marek. HotelServices będzie wdrażał nową strategię we wszy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *