Wybieramy biuro projektowe

Autor: Ireneusz Dudek
Ireneusz Dudek
jest doradcą hotelowym, ekspertem inwestycyjno-budowlanym Janusz Mitulski jest konsultantem inwestycji hotelowych


Mamy już nieruchomość, na której planujemy wybudować hotel. Z analiz feasibility study wynika preferowany typ obiektu, jego wielkość i spodziewana rentowność. Czeka nas teraz przekształcenie planów i zamierzeń w realny obiekt hotelowy, który spełni oczekiwania gości i inwestora. Zacznijmy od wyboru biura projektowego.



Jest to ważna decyzja, bo wiele zależeć będzie od tego, komu powierzymy zadanie zwizualizowania naszego wyobrażenia o stworzeniu hotelu idealnego. Jak zatem podjąć właściwą decyzję?


Jak wybrać projektanta hotelu

Zadajemy sobie pytanie, czy postawić na doświadczenie zespołu architektów czy skorzystać ze "świeżej krwi" wśród fachowców? Wybrać myśl rodzimą, a może pomysły zachodnich hotelarzy? Nie da się ukryć, że wybór ten zależy m.in. i od zasobności naszego portfela. Jeśli inwestujemy w większym mieście, warto podjąć współpracę z biurem projektowym, działającym w miejscowości, w której budujemy hotel. Sprawne poruszanie się przez architekta wśród lokalnych instytucji, wydających decyzje i uzgodnienia, ma kluczowy wpływ na szybkie i sprawne działanie na tym etapie realizacji naszego zamierzenia. Przetarte ścieżki, znajomość lokalnych wymagań znacznie pomagają w sprawnym uzyskaniu koniecznych dla naszej inwestycji uzgodnień i decyzji.


Choć nie jest to niezbędne, to jednak warto skorzystać z usług biura, które może poszczycić się udanymi projektami hotelowymi. Zrealizowane już obiekty pomogą nam w ocenie, czy dana pracownia spełni nasze oczekiwania. Warto je odwiedzić. Na co zwrócić szczególną uwagę? Zasada, że pierwsze wrażenie ma się tylko jeden raz, jest bardzo pomocna przy upewnianiu się co do prawidłowości naszych wyborów. I choć nie wystarczy to do podjęcia decyzji, to warto poddać się temu doświadczeniu.


Zwróćmy zatem uwagę na przejrzystość i funkcjonalność audytowanych obiektów. Zmęczony gość nie może napotykać barier, tracić czasu na odkrywanie funkcjonalności obiektu, który powinien od pierwszej do ostatni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *