Musimy oferować więcej niż hotele sieciowe

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Rozmowa z Krzysztofem Szadurskim, prezesem zarządu spółki Hotele Warszawskie Syrena (Polonia Palace, Metropol, MDM)   Obiekty należące do Hoteli Warszawskich Syrena mają idealne lokalizacje w ścisłym centrum stolicy. Ale w związku z tym konkurują z hotelami działającymi pod markami globalnymi, jak Mercure, Novotel, Marriott, Intercontinental, Sheraton. Jako jedyne w tej lokalizacji działają niezależnie. Nie ma pokusy, żeby wejść pod jakąś międzynarodową markę? Propozycje ze strony różnych sieci ciągle się pojawiają. Ale wszystkim odmawiamy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że w obecnej postaci hotele dostarczają właścicielom satysfakcjonujące ich wyniki finansowe i mają możliwości kreowania wysokich zysków. Jeśli jesteśmy w stanie wygenerować najlepsze wyniki spośród naszej konkurencji, bo średnie obłożenie Polonii wynosi 80 proc., a Metropolu i MDM ok. 75 proc., osiągamy również zadowalające ceny, bo średnioroczna cena pokoju w Polonii wynosi ok. 85 euro, a dla hoteli 3-gwiazdkowych utrzymuje się na poziomie 50–60 euro, to nie widzimy potrzeby obciążenia finansowego w postaci płacenia za obecność w dużej sieci hotelowej. Oczywiście międzynarodowy brand to duże ułatwienie w pozyskiwaniu gości, ale to też koszty, bo trzeba uwzględnić opłaty za franczyzę albo zarządzanie, royalty fee, marketing fee itd. Nam udało się znaleźć alternatywę, dzięki której osiągamy maksymalne wyniki rynkowe w swoich segmentach czyli 3–5 gwiazdek, bo Polonia Palace ma kategoryzację 4-gwiazdkową ze względów marketingowych, aby móc operować na sąsiadujących rynkach, ale w zasadzie spełnia wymogi 5-gwiazdkowe. Prowadzimy rozsądną gospodarkę kosztową, płacową, remontowo-inwestycyjną itd. Mamy nowoczesny kontroling finansowy oparty o Uniform System of Accounts for the Lodging Industry – USALI, który jest stosowany w hotelarstwie na całym świecie, więc jesteśmy w stanie dokładnie monitorować wszelkie koszty, wiemy jakie są ich rozsądne współczynniki w poszczególnych działach, wiemy od razu jak to się ma do założonego budżetu, więc mamy to precyzyjnie utrzymane pod kontrolą. Jeśli to wszystko funkcjonuje dobrze, to pytanie czy za przykładowe 10 proc. przychodów, które trzeba by płacić za współpracę z globalną marką, jesteśmy w stanie otrzymać coś więcej. Oczywiście jest prestiż, jest większa rozpoznawalność, większy zasięg międzynarodowy, natomiast z właścicielskiego punktu widzenia – nie generuje to nam dodatkowych zysków w porównaniu do kosztów, jakie są z tym związane. Właśnie dzięki absolutnie topowym lokalizacjom mamy ten luksus, że możemy sami wybrać, czy chcemy działać z globalną siecią czy samodzielnie. W takiej sytuacji pojawia się naturalne pytanie, czy potrafimy to robić sami? A nam udaje się z to powodzeniem od wielu lat. Polonia Palace i MDM należą jednak do porozumienia marketingowego Worldhotels. Co daje ono hotelowi? To był nasz pomysł na internacjonalizację naszej działalności. Worldhotels pod względem liczby obiektów jest jedną z największych grup hotelowych na świecie. Ich pomysł przypadł nam do gustu, ponieważ skupiają unikatowe hotele indywidualne z różnych zakątków świata. Dzięki Worldhotels mamy zasięg globalny, a potencjalni goście, którzy nas nie znają, otrzymują obietnicę jakości, bo skoro należymy do takiego porozumienia to znaczy, że musimy spełniać wysokie standardy. Z drugiej strony nie ogranicza nas to w naszej swobodzie i nie jest tak kosztowne jak marka sieciowa. Stanowi to bardzo dobre uzupełnienie naszej indywidualności i jest dobrą alternatywą dla takich niezależnych grup jak nasza. Jak procent gości przynosi waszym hotelom Worldhotels? Nie jest to, póki co znaczący procent, ale ma on swoją rosnącą dynamikę, również dzięki uruchomieniu nowego programu lojalnościowego. Ale bardziej zależało nam n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *