Potężna inwestycja grupy Accor

Accor poinformował, że podlegający mu HotelInvest uzgodnił zakup dwóch portfeli nieruchomości, obejmujących odpowiednio 86 i 11 hoteli (12 838 pokoi), za łączną kwotę około 900 mln euro. „Te transakcje to wyraźny sygnał potwierdzający nasze możliwości szybkiego wdrożenia strategii restrukturyzacji portfela HotelInvest,” powiedział Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny Accoru. „W pełni odpowiadają one naszym kryteriom wyboru nabywanych aktywów: hotele zlokalizowane są w kluczowych miastach europejskich i generują doskonałe wyniki operacyjne w naszych najbardziej dochodowych segmentach rynku”. Pierwszy portfel obejmuje 86 hoteli i 11 286 pokoi w Niemczech (67 hoteli) i Holandii (19 hoteli), w których Accor jest operatorem na zasadzie dzierżawy ze zmiennym czynszem od 2007 roku. Do tej grupy należą hotele następujących marek: ibis (29 hoteli), ibis budget (31 hoteli), Mercure (17 hoteli) oraz Novotel (9 hoteli). Łączna cena zakupu tego portfela wynosi 722 miliony euro. Sprzedającymi są dwa fundusze, Moor Park Fund I i II, zarządzane przez Moor Park Capital Partners, europejski fundusz private equity zarządzający nieruchomościami. Ponadto Accor przystąpił do negocjacji na wyłączność z Axa Real Estate, które dotyczą drugiego portfela obejmującego 11 hoteli i 1 592 pokoi w Szwajcarii. Accor jest operatorem tych hoteli na zasadzie dzierżawy ze zmiennym czynszem od 2008 roku. Do tej grupy należą hotele następujących marek: ibis (5 hoteli), ibis budget (2 hotele), Novotel (3 hotele) i MGallery (1 hotel). Obie transakcje wpłyną na wzrost wyniku EBIT Accoru w 2014 roku. Opierając się na danych pro forma za 2013 rok, relatywny udział hoteli własnych w dochodzie operacyjnym netto1 HotelInvest wzrośnie o około czternaście punktów, do 68%. Jednym z kluczowych celów HotelInvest, wiodącego inwestora hotelowego w Europie, jest podniesienie tego poziomu do ponad 75% w perspektywie średnioterminowej. Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *