Dobry klimat pokoju

Paweł Markiton
Autor jest dyrektorem zarządzającym firmy Trane Polska

Energia jest drugim, po wynagrodzeniach, największym kosztem operacyjnym w biznesie hotelarskim. Z kolei nawet ponad połowa kosztów energii przeznaczona jest na działanie systemów klimatyzacji i wentylacji. To powoduje, że często padają one ofiarą projektantów, właścicieli i zarządców szukających sposobów na cięcia kosztów. A to podstawowy błąd, bo pokój, który jest głośny, duszny, gorący i wilgotny przekreśla jakiekolwiek szanse hotelu na sukces.



ht_2009_07-54.jpg

Doświadczenie pokazuje, że implementacja energooszczędnych projektów i technologii w nowym budynku może zmniejszyć koszty zużycia energii nawet o 50 procent. W już istniejących budynkach renowacje polegające na wymianie starych systemów na nowe, bardziej wydajne technologie mogą przynieść nawet 20-procentowe oszczędności. Połączenie odpowiedniego komfortu gości, wydajności energetycznej i odpowiedzialności za środowisko jest kluczem do sukcesu każdego hotelu.


Najwyższa jakość powietrza

Jak wiadomo pierwsze wrażenie ma podstawowe znaczenie. Który hotelarz nie chciałby, aby gość po wejściu do swojego pokoju odetchnął głęboko i stwierdził: "Tu mi się podoba". Jakość powietrza wewnątrz pomieszczeń (IAQ) to coś więcej niż tylko czysty pokój. Wymaga inteligentnego zaprojektowania systemu, wykorzystania odpowiednich urządzeń, sprawnych praktyk konserwacji systemu HVAC oraz odpowiedniego poziomu wyszkolenia osób zarządzających budynkiem.


Najwyższą jakość powietrza można osiągnąć dzięki instalacji systemów kontroli wilgotności oraz zapewnieniu wystarczającej wentylacji poprzez filtrowane i klimatyzowane powietrze. Zapanowanie nad rosnącymi kosztami, szczególnie w dzisiejszej sytuacji, jest niezwykle ważne. Ale to tylko kolejny powód, który powinien motywować właścicieli do instalacji wydajnych systemów komfortu. Jeśli wydajność energetyczną osiąga się kosztem wygody gości, to jest to droga na manowce, a nie oszczędności.


Dzięki inteligentnemu i sprawnemu zaprojektowaniu budynku, wysokiej jakości sprzętu oraz odpowiedniemu planowi konserwacji i użytkowania możliwe jest osiągnięcie tak wydajności energetycznej, jak i najwyższego poziomu komfortu gości. A wygoda i satysfakcja gości rozłożona jest na wielu płaszczyznach, włączając w to akustykę, temperaturę, stopień wilgotności, zapachy i możliwość dokładnej kontroli panującego klimatu.


[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Paweł Markiton

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *