Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi

Grupa Hotelowa Orbis przedstawiła wyniki swojego najnowszego badania Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Raport jest kontynuacją przeprowadzonego w ubiegłym roku badania pod tym samym tytułem. Dzięki wiedzy i danym uzyskanym w tegorocznej edycji badania możemy porównać kilka kluczowych wskaźników dla branży, znaleźć punkty odniesienia, a przez to lepiej zrozumieć rynek. Nasze raporty dają całej branży szansę czerpania wiedzy i na jej bazie wprowadzania zmian, które przyczynią się do polepszenia standardu oraz jakości usług panujących na rynku – mówi David Henry, odpowiadający w Grupie Hotelowej Orbis za sprzedaż, marketing, dystrybucję i revenue management. – Branża patrzy na rok 2014 z ostrożnym optymizmem. Widzimy rosnący pozytywny trend i ożywienie. W stosunku do 2013 roku widoczna jest tendencja regulowania i porządkowania zarządzania podróżami służbowymi przez firmy. Raport został przygotowany na zlecenie Orbis S.A. przez firmę badawczą SANA Consulting. Badanie zostało przeprowadzone od 26 marca do 20 maja na próbie 350 respondentów: 150 travel managerów, 100 podróżujących członków zarządu i managerów oraz 100 organizatorów podróży (asystenci, działy wsparcia sprzedaży, agencje travel management companies). W próbie zachowano proporcje względem liczby pracowników w firmie: duże firmy – 50 proc., średnie – 35 proc., małe 15 proc. W badaniu wzięli udział reprezentanci międzynarodowych koncernów, polskich firm, spółek skarbu państwa oraz organów administracji publicznej. Zarządzanie podróżami służbowymi Badanie przyniosło optymistyczny sygnał o wzroście o 2 proc. potrzeb noclegowych dla realizacji podróży służbowych firm w Polsce. Roczny budżet przeznaczony na noclegi wzrósł w stosunku do roku poprzedniego od 3 do 5 proc. w zależności od badanej firmy. Roczny wolumen kosztów noclegów zaplanowanych na rok 2014 wynosił najczęściej powyżej 1,5 mln zł (21 proc. firm) oraz od 751 tys. zł do 1 miliona (19 proc. firm). Najczęściej stosowaną formą rozliczenia podróży służbowych z pracownikami jest pełny zwrot kosztów (60 proc.), diety (19 proc.) oraz służbowa karta kredytowa (16 proc.). Jak wykazało badanie trend [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *