Uruchomienie hotelu i zarządzanie

Projekty hotelowe należą do wymagających, gdyż wiążą się ze znacznymi nakładami inwestycyjnymi, a więc są obarczone sporym ryzykiem. Jeśli znaleźliśmy dobrą lokalizację, wybraliśmy właściwy produkt, opracowaliśmy dobrą koncepcję hotelu i projekt, wybraliśmy wykonawcę, a prace inwestycyjne są już w zaawansowanej fazie, pora równolegle rozpocząć działania związane z przygotowaniem do otwarcia hotelu. Jest to proces złożony i długotrwały, który musi być rozpoczęty z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby start hotelu odbył się zgodnie z planem i był udany.



Udany start to start w zakładanym terminie, to dobre opinie gości, pozytywne oceny na portalach rezerwacyjnych, dobra prasa, to początek budowania wizerunku i pozycji na rynku, to również czynnik pozytywnie oddziałujący i motywujący nowy zespół pracowników. Warto o to powalczyć. Zadań do ogarnięcia w fazie uruchamiania hotelu jest bardzo dużo. Poniżej przegląd części.

Po pierwsze – dobry plan

Tak jak realizacja inwestycji odbywa się według etapów i faz, tak przygotowanie do uruchomienia hotelu musi odbywać się zgodnie z planem. Dobrym planem. Ten plan powinniśmy przygotować z odpowiednim wyprzedzeniem, tym większym, im bardziej złożony i wyższej kategorii hotel budujemy i zamierzamy otworzyć. W procesie tworzenia tego planu powinien już uczestniczyć dyrektor hotelu, którego rekrutację należy przeprowadzić nawet 9-12 miesięcy przed planowaną datą rozpoczęcia działalności. Termin rekrutacji i zatrudnienia dyrektora będzie też zależeć od tego, czy otwieramy hotel sieciowy, czy działający niezależnie. Jeśli będzie to hotel sieciowy, wymagany termin zatrudnienia dyrektora hotelu wskaże nam sieć i w tym zakresie powinniśmy przestrzegać obowiązujących dla danej marki standardów. Sieć kandydaturę dyrektora musi zresztą z reguły zatwierdzić. Jeśli chcemy prowadzić hotel niezależnie, warto skorzystać z dobrych i sprawdzonych praktyk i również zrobić to z odpowiednim wyprzedzeniem. Dyrektor hotelu będzie pracować jako pierwszy nad przygotowaniem otwarcia, zaczynając jeszcze w praktyce na placu budowy i tam tworząc plan dalszych etapów. W planie powinny znaleźć się wszystkie niezbędne działania, które należy wykonać przed otwarciem hotelu oraz w początkowym okresie działalności. Plan warto dobrze przemyśleć, lepiej by był za szczegółowy niż zbyt ogólny. Każde działanie powinno mieć przypisany termin wykonania, tak aby proces uruchamiania działalności przebiegł sprawnie. Należy zidentyfikować działania i daty kluczowe – krytyczne, bez których terminowe otwarcie nam się na pewno nie uda. Plan po sporządzeniu powinien nam towarzyszyć w następnych krokach, powinniśmy monitorować jego realizację, w miarę p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *