Jak zbudować hotel – co jest ważne dla architekta?

Autor: Tomasz Wuczyński
Biznes hotelowy to marzenie niejednego inwestora. Co więcej, może to być biznes bardzo opłacalny i przynoszący dużą satysfakcję. Warunek jest taki, że inwestycja w hotel musi być poprzedzona dogłębną analizą tego, jaki powinien być to obiekt. A powinien być on przede wszystkim odpowiednio zaprojektowany – zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym. Należy zacząć od określenia celu biznesowego. Dzięki temu inwestor uniknie sytuacji, w której zbuduje swoje marzenie o posiadaniu hotelu na podstawie własnych wyobrażeń, nie popartych rzetelną analizą biznesową. Czyli zbuduje hotel dla siebie, a nie dla gości. Kiedy zaczyna się współpraca? Pierwszym krokiem powinno być zlecenie opracowania studium wykonalności dla inwestycji. Tego typu analizami zajmują się firmy działające w branży consultingu hotelowego. Dla nas jako architektów ważne jest, aby inwestor wspólnie z konsultantami dostarczyli informacji o tym, jaki ma to być rodzaj obiektu, jakie będzie posiadał funkcje, dla jakiej grupy docelowej zostanie przeznaczony. Mając podstawowe dane, możemy zrobić tzw. test planning, czyli wstępnie sprawdzić, czy założenia są możliwe do zrealizowania przy danej pojemności działki i warunkach zabudowy. Tutaj zaczyna się współpraca pomiędzy pracownią architektoniczną i firmą consultingową, która powinna zaowocować optymalnymi z biznesowego punktu widzenia, i możliwymi do zrealizowania przez architektów założeniami do projektowania. Kolejny krok to opracowanie dokumentacji projektowej. Na tym etapie architekci ściśle współpracują z konsultantami, uzgadniając rozwiązania funkcjonalne i estetyczne obiektu. Funkcjonalność i estetyka zawsze idą w parze Najpierw wybiera się rodzaj obiektu oraz usługi, jakie powinien on realizować. Kwestia estetyczna pojawia się na końcu i musi wynik [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *