Rok realnych innowacji – personalizacja i automatyzacja

Jeszcze rok temu branżowi eksperci pytani o innowacje w hotelarstwie podkreślali, że kolejne miesiące stać będą pod znakiem rozwoju technologii mobilnych. Dziś inwestowanie w ten obszar jest już standardem, zaś dynamiczną karierę wśród hotelarzy robią nowe trendy: personalizacja i automatyzacja działań marketingowych.



W najnowszym filmie „Teoria Wszystkiego” reżyser Terry Gilliam kreśli bardzo ponurą wizję miasta przyszłości. Jego ulice pełne są inwazyjnych reklam: głośnych, bezczelnych, czychających niemal na każdym kroku, jednocześnie traktowanych przez mieszkańców z zupełną obojętnością. W gatunku sciencefiction nie jest to wizja nowa – jej słabość polega jednak na zwykłym przeskalowaniu obecnie dominujących kanałów komunikacji (zgodnie z zasadą „w przyszłości będzie to samo, tylko więcej”). Tymczasem świat współczesnego marketingu przeżywa jeden z najbardziej innowacyjnych i ekscytujących okresów od lat. I tyczy się to również naszej branży: dzięki nowym technologiom jesteśmy w stanie szybko i sprawie realizować marketing niemal na poziomie 1:1, budując niezwykle precyzyjny zasięg i korzystając z dobrodziejstw automatyzacji. Wszystko to stoi w sprzeczności z wizją Gilliama: nowoczesne marki w roku 2014 wiedzą coraz więcej o swoich klientach (lub gościach), mogą więc realizować nowy rodzaj bardzo zidywidualizowanej komunikacji: takiej, która bierze pod uwagę preferencje i potrzeby pojedynczych osób i która cechuje się niezwykle wysoką skutecznością. Do rzeczy.

Zaczynamy od Facebooka

Facebook ma za sobą dwa lata bardzo intensywnych zmian – dziś jest to już nie tylko najpopularniejszy serwis społecznościowy (lub inaczej: rozrywkowy). Dla marketerów jest to przede wszystkim narzędzie umożliwiające budowanie zasięgu z niemal chirurgiczną dokładnością. Jakie więc zmiany ma na swoim koncie Facebook?

Po pierwsze: maleje tzw. organiczny zasięg publikowanych przez marki informacji. Nasze posty „samoczynnie” docierają obecnie do około 20% fanów. Jeśli założymy, że hotele posiadają na Facebooku średnio około 2,5 tys. fanów, możemy liczyć na dotarcie nieprzekraczające 500 osób. Warto sprawdzić to w statystykach naszego fanpage'a.

Po drugie: Facebook bardzo mocno rozwinął swoją ofertę reklamową. Każdy post możemy dodatkowo promować, uzyskując znacznie większy zasięg za stosunkowo niewielkie pieniądze. Co więcej, każdy post możemy bardzo precyzyjnie targetować – konfigurując go tak, aby pojawił się wyłącznie określonej grupie fanów (np. ofertę walentynkową można pokazać osobom w związku, będąc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Krzysztof Stęplowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *