Autokratyczny manager w SPA

Autor: Anita Bajdalska
Zarządzanie ludźmi to trudna sztuka, a w usługach SPA jeszcze trudniejsza. Style przywództwa należy dopasować do sytuacji i specyfiki zespołu, którym się zarządza. Autokrata w departamencie hotelu odpowiadającym za kreowanie dobrego samopoczucia gości wydaje się pomyłką w procesie rekrutacji. Ale są sytuacje, kiedy taki styl zarządzania jest potrzebny. W literaturze fachowej istnieje podział na kilka stylów zarządzania pracownikami. Jednym z nich jest styl autokratyczny, który cechuje się bardzo dużym podporządkowaniem pracowników wobec osoby zarządzającej. Taki styl posiada wiele wad i od dłuższego czasu jest krytykowany, jako mało efektywny. Polecenia i nakazy Autokratyczny przywódca to osoba, która wychodzi z założenia, że pracownik z natury jest leniwy i niechętny do pracy. Konsekwencją takiej postawy jest przeświadczenie o konieczności stałej kontroli pracowników i ciągłego nadzoru nad wykonywaną przez nich pracą. Autokrata nie przyjmuje do wiadomości, że współpraca z pracownikami może przynieść dobre efekty i nie chce lub nie umie im zaufać. Nie szuka wsparcia, nie oddaje inicjatywy swoim współpracownikom, ponieważ uważa, że sam potrafi zrobić wszystko najlepiej. To powoduje, że wydaje tylko polecenia i nakazy oczekując bezwzględnego ich wykonania bez słowa sprzeciwu. Bezwzględnie też egzekwuje swoje polecenia, a w przypadku ich niewłaściwego wykonania chętnie korzysta z kar i gróźb. Najczęściej sam przydziela obowiązki, organizuje pracę i osobiście kontroluje jej wykonanie. Przydzielając określone obowiązki pracownikom kieruje się z reguły własnym uznaniem. Trudno wyobrazić sobie, aby taki styl przywództwa można było wprowadzić w hotelowym SPA z uwagi na specyfikę pracy tego działu, gdzie kluczowe znaczenie ma atmosfera, a tę kreuje personel. Nerwy, brak kreatywności, konflikty w zespole Apatyczny, mało zaangażowany i zestresowany pracownik SPA to prosta droga do dużej liczby reklamacji wykonanych zabiegów. Ciężko jest budować atmosferę wellness w miejscu, w którym panuje strach i napięta atmosfera. Nie można oczekiwać, że goście będą się tam czuli dobrze, gdy pracownicy zamiast na zabiegu, będą skupieni na szukaniu nowego miejsca pracy, gdyż ten styl przywództwa znacząco wpływa na wysoką rotację kadr. Pracownicy SP [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *