Większe koszty

W cyklu artykułów o optymalizacji podatkowej, które będą ukazywały się w kolejnych numerach "Hotelarza", przedstawimy kilka sposobów na oszczędności przy rozliczeniach z fiskusem.
W poszczególnych artykułach poruszymy tematykę optymalizacji w obszarach kosztów podatkowych, finansowania działalności oraz podziału zysku, a także podatku VAT
oraz podatków majątkowych.





Optymalizacja kosztów podatkowych może być przeprowadzona poprzez szczegółową weryfikację wydatków ponoszonych przez podatnika, w sposób zmierzający do ich ujęcia w rozliczeniu podatkowym w optymalny sposób - to jest zarówno w pełnej kwocie poniesionych wydatków, jak też w okresie umożliwiającym ich odliczenie w jak największym stopniu. Wynikiem optymalizacji jest zatem zwiększenie kosztów podatkowych, a co za tym idzie - zmniejszenie podstawy opodatkowania i wymiaru podatku płaconego fiskusowi.





Wydatki na reprezentacji?




Ustawy o podatku dochodowym zakazują zaliczania do kosztów podatkowych wydatków poniesionych na reprezentację. Jednak niektóre wydatki pomimo tego, że pozornie mogą być utożsamiane z reprezentacją, w rzeczywistości powinny stanowić koszt podatkowy. Chodzi tu m.in. o wydatki ponoszone na dekorację hotelu, a w szczególności wszelkiego rodzaju kwiaty doniczkowe i cięte ozdabiające wnętrze hotelu, jak również elementy zielone rozmieszczone w jego otoczeniu wraz z urządzeniami niezbędnymi do pielęgnacji i utrzymania zieleni. Poza dekoracjami "naturalnymi" mówimy tu również o różnego rodzaju ozdobach "sezonowych", np. bożonarodzeniowych czy wielkanocnych.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marcin Zaskurski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *