Jaki samorząd jest dzisiaj potrzebny hotelarzom?

Sektor hotelarski w Polsce, podobnie jak cała gospodarka, w ostatnich latach podlega zaskakującym przemianom. To wypadkowa wielu różnych czynników, z których część działa stymulująco, ale bywa też tak, że niektóre z nich hamują rozwój gospodarki lub wybiórczo uderzają w jej wybrane dziedziny. Wystarczy wspomnieć ostatni kryzys na światowych rynkach finansowych, który polska gospodarka przetrwała w niezłej kondycji, a mimo to przemysł hotelowy boleśnie odczuł jego skutki.



W jaki sposób branża hotelowa może bronić się przed pogarszającymi się warunkami na rynku? Jaką szansę ma indywidualny hotel w konfrontacji z agresywnym otoczeniem rynkowym, kształtowanym przez silniejsze podmioty i instytucje? Czy hotele w Polsce mogą mieć znaczący wpływ na tworzone przepisy, które regulują ich działalność? Czy potrafimy z odpowiednim wyprzedzeniem identyfikować zagrożenia dla naszej branży? Jakie korzyści dla hoteli wynikają z przynależności do Izby? Z tymi m.in. pytaniami zmierzyli się członkowie Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w styczniu tego roku.

Minęło właśnie pół roku od powierzenia mi funkcji prezesa IGHP, a także od zapowiedzi działań dynamizujących jej funkcjonowanie. Dla przypomnienia, przyjąłem wówczas trzy najważniejsze cele do realizacji w bieżącym roku:
• znaczący wzrost liczby członków IGHP
• przystąpienie Izby do HOTREC – najważniejszej organizacji hotelarskiej w Europie
• nawiązanie ściślejszej współpracy z innymi podmiotami ważnymi dla branży hotelowej w Polsce.

Jestem głęboko przekonany, że tylko silna Izba może skutecznie prowadzić statutową działalność i sprawić, że głos hotelarzy będzie dobrze słyszalny w przestrzeni publicznej. Stąd konieczność, aby w naszych szeregach było jak najwięcej hoteli. Ważny jest gło [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *