CSR to nie działalność charytatywna

Autor: Katarzyna Nowak
CSR (corporate social responsibility) to społeczna odpowiedzialność biznesu. Wielu osobom zagadnienie to myli się z działalnością charytatywną, marketingową, jest nawet utożsamiane z PR-em. Według niektórych, wynika z modnych ostatnio haseł proekologicznych i prozdrowotnych. A czym jest naprawdę i jakie ma znaczenie dla branży hotelarskiej? Czy CSR jest przydatny? A może tylko wypada być odpowiedzialnym społecznie? Na pewno warto pomyśleć o prowadzeniu hotelu w sposób odpowiedzialny. Najwięksi gracze branży hotelowej już to stosują, a swoim franczyzobiorcom przekazują know-how. CSR zwiększa wartość spółki W wielu krajach CSR jest już czymś oczywistym i obowiązkowym, gdyż oczekują tego coraz częściej klienci, a w przypadku spółek giełdowych prowadzenie działalności w odpowiedzialny sposób jest wymagane regulacjami prawnymi. Tymczasem w Polsce biznes odpowiedzialny społecznie to pojęcie wciąż tajemnicze. Spółki, dla których podstawowym celem działalności jest wzrost wartości dla akcjonariuszy czy udziałowców, często i obszernie mówią o społecznej odpowiedzialności biznesu, gdyż CSR służy właśnie zwiększeniu wartości spółki. W jaki sposób? CSR trzeba rozumieć jako element strategii firmy bądź hotelu. Odpowiedzialność społeczna to z jednej strony konkretne oszczędności, z drugiej zaś zarządzanie ryzykiem. Internet, media społecznościowe oraz popularyzacja urządzeń mobilnych wywierają coraz większy nacisk na przedsiębiorców, aby ci działali w sposób odpowiedzialny, gdyż ekspozycja spółek na ryzyko jeszcze nigdy nie była tak duża jak dziś. Czego dotyczy CSR w branży hotelowej? Zarządzasz lub posiadasz hotel? Nie wiesz jak się do tego zabra [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *