Biurokrata w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska
Biurokratyczne zarządzanie nie jest w obecnych czasach preferowanym stylem przywództwa. Jest raczej źle postrzegane. A może w niektórych przypadkach warto po nie sięgnąć, aby osiągnąć cel? Na pewno ma wady, ale ma też i swoje zalety, które przydają się w specyficznych sytuacjach. Biurokratyczny model zarządzania został dokładnie zdefiniowany przez niemieckiego socjologa Maxa Webera na początku XX wieku. Wówczas to biurokratyczne zarządzanie miało być odpowiedzią na wszechobecny nepotyzm oraz nadużywanie władzy w przedsiębiorstwach. Dzisiejsza biurokracja jest jednak synonimem sztywnego, bardzo proceduralnego stylu zarządzania. Obecnie preferuje się bardziej demokratyczne przywództwo ukierunkowane na zmianę niż sztywne przestrzeganie procedur. Ale procedury i ich przestrzeganie są potrzebne w hotelowym SPA… Wady: brak reakcji na zmiany i ścisła specjalizacja Problemem przy biurokratycznym stylu zarządzania jest brak możliwości reagowania na zmiany, a z tego typu sytuacjami spotkamy się niemal codziennie. Trudno wyobrazić sobie, aby terapeuta SPA nie miał możliwości zmiany zabiegu czy ewentualnych korekt podczas jego trwania. Ten model zarządzania charakteryzuje się też bardzo wyraźnym podziałem pracy. Tymczasem dzisiejsze wymagania rynku nie pozwalają na tak mocną specjalizację ról. Terapeuta SPA jest jednocześnie masażystą, fizjoterapeutą, a czasami także recepcjonistą SPA, jeśli okoliczności tego wymagają. Trudno wyobrazić sobie, aby wysoce specjalistyczna kadra SPA mogła wykonywać wyłącznie jeden rodzaj usług i nie uczestniczyć w innych zabiegach, jeśli będzie taka potrzeba. Osoba specjalizująca się np. w pedicure leczniczym nie może ograniczać się do wykonywania jedynie tego typu zabiegów z prostej przyczyny: na tego typu usługę może nie być tak dużego zapotrzebowania, aby wypełnić cały grafik pra [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *