Jaka praca, taka płaca…

Jedną z metod zdobywania przewagi nad konkurencją jest odpowiednie zaangażowanie osób
zatrudnionych w danej firmie. W zarządzaniu kadrami hotelu istotnym elementem jest odpowiednia motywacja. Zatrudnianie mocno zmotywowanych pracowników jest warunkiem koniecznym do przetrwania na silnie konkurencyjnym rynku.





Do materialnych czynników motywacyjnych należy przede wszystkim płaca zasadnicza, adekwatna do zajmowanego stanowiska, niezależna od sezonu i liczby gości w hotelu. Ustala się ją w umowie w sposób bezpośredni lub poprzez odwołanie się do podstaw jego ustalania w postaci układu zbiorowego pracy, regulaminu wynagradzania czy też obowiązujących przepisów branżowych.
W hotelu, jak w każdym miejscu pracy kwestie dotyczące regulaminu wynagradzania reguluje Kodeks pracy.


Regulamin wynagradzania ustala obowiązujące w firmie warunki wynagradzania za pracę, a także z woli pracodawcy inne świadczenia z nią związane i zasady ich przyznawania. Obowiązek wydania regulaminu wynagradzania dotyczy każdego pracodawcy, który zatrudnia co najmniej 20 pracowników. Z reguły pracodawca sam ustala i wydaje regulamin wynagradzania.
Płaca zasadnicza nie może być za niska ani zbyt wysoka. Zbyt niska zniechęca do pracy, za wysoka traci funkcję motywacyjną.






Wśród składników wynagrodzenia należy wyróżnić:


  • składnik podstawowy - płaca zasadnicza, wypłacana w określonej w umowie o pracę formie (jako wynagrodzenie stałe, akordowe, prowizyjne, ryczałtowe) i wysokości (np. za miesiąc, godzinę pracy lub za wykonaną czynność).
  •  obligatoryjne składniki do wynagrodzenia zasadniczego - wypłacane z mocy przepisów kodeksu pracy w postaci dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych, w dni wolne od pracy, za pracę w noc
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Dominik

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *